تعیین زمان سفر ترامپ به لندن

علیرغم لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن، یک منبع آگاه در دولت انگلیس اعلام کرد سفر دونالد ترامپ به این کشور اواخر سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

بنا بر اظهارات این منبع آگاه، سفر ترامپ به انگلیس در اواخر سال جاری میلادی قطعی است. شاید سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن، خوشایند شهروندان انگلیسی نباشد، اما وی به همراه یک هیئت بلندپایه به این کشور اروپایی سفر خواهد کرد. این خبر از سوی منابع آگاه دولت انگلیس تایید شد.

این منابع آگاه پذیرش دعوتنامه رسمی دولت انگلیس از سوی ترامپ برای سفر به این کشور را تایید و اظهار کردند وی اواخر سال جاری میلادی به انگلیس سفر خواهد کرد. آنها اعلام کردند ترامپ سفر کاری خود را به این کشور لغو کرده و سفر رسمی وی همچنان به قوت خود باقی است. قرار بود ترامپ برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن به انگلیس سفر کند.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: «باید میان سفر کاری و سفر رسمی تفاوت قائل شویم. برای سفر رسمی ترامپ به انگلیس دعوتنامه صادر شده و دولت آمریکا این دعوتنامه را پذیرفته است.»

ترامپ روز پنجشنبه با انتشار یک پیام توییتری اعلام کرد سفر خود به انگلیس را لغو کرده است. وی نادرست بودن انتقال ساختمان سفارت آمریکا به محله ای در جنوب لندن را علت اصلی لغو سفر خود اعلام کرد. قرار بود ترامپ ماه آینده برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا به لندن سفر کند.

این پیام توییتری موجب غافلگیری و سردرگمی دیپلمات های انگلیسی شد. با این حال، منابع نزدیک به دولت ترامپ اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا نمی خواهد اولین سفرش به انگلیس یک سفر کاری باشد. آنها اظهار کردند: «سفر رسمی رئیس جمهور به انگلیس زودتر از آن چیزی است که مردم فکرش را می کنند.»

پیش از این «جرمی کوربین» خواستار برپایی تظاهرات مردمی بر ضد ترامپ همزمان با حضور وی در محل ساختمان جدید سفارت آمریکا شده بود. ترامپ با آگاهی از احتمال برگزاری چنین تظاهراتی سفر خود به لندن را لغو کرد.

یکی دیگر از منابع نزدیک به ترامپ نیز اظهار کرد وی شخصا تمایلی به چنین رویدادهایی ندارد و فقط زمانی که بخواهد ساختمانی متعلق به خود را افتتاح کند در چنین مراسماتی حضور می یابد. وی همچنین افزود ترامپ دوست نداشت اولین حضورش در انگلیس به خاطر افتتاح ساختمان سفارت باشد.