امارات نقشه عمان را جعل کرد

شبکه خبری الجزیره، فعالان عمانی در شبکه های اجتماعی خشم خود را از انتشار نقشه ای جعلی در موزه لوور ابوظبی که مدعی الحاق استان مسندم در شمال کشورعمان به امارات است، ابراز کردند.

فعالان عمانی در شبکه های اجتماعی تعجب خود را از رفتار اماراتی ها به ویژه پس از چندین بار تکرار این ادعا نشان دادند.

عبدالله الگیلانی محقق عمانی در این باره به شبکه الجزیره گفت: روابط عمان و امارات هم اکنون در بهترین شکل آن نیست و این روابط از سال 2011 که مسقط از کشف یک شبکه جاسوسی وابسته به امارات در عمان خبر داد، بحرانی شده است.

الگیلانی افزود: از آن زمان به بعد روابط دو کشور به سردی گرایید و برخی جاسوسان ابوظبی همچنان دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند که آخرین آنها تهیه نقشه ای جعلی و عرضه آن در نمایشگا لوور ابوظبی است که یک استان کامل را از عمان جدا و متعلق به امارات دانسته است.

وی تاکید کرد: این نقشه جعلی خشم و انزجار افکار عمومی در عمان را برانگیخته، اما در سطح رسمی عکس العملی تاکنون منتشر نشده است.

محقق عمانی از دولت امارات خواست تا با اتخاذ موضع واضح و صریح نسبت به این مساله که موضوعی حاشیه ای هم نیست، بلکه مساله حاکمیتی و متعلق به اخلال در جغرافیا و تغییر مرزها است، واقع بین باشد.

انتشار نقشه جعلی از سوی موزه لوور ابوظبی و الحاق استان مسندم کشور عمان به امارات پس از نادیده گرفتن نام قطر از یکی از نقشه های خلیج فارس از سوی امارات صورت گرفته که باید در خصوص موضع ابوظبی شک و تردید کرد.

فعالان عمانی در شبکه های اجتماعی ضمن ابراز خشم خود از انتشار نقشه جعلی استان مسندم در موزه لوور ابوظبی این امر را اهانت به تاریخ و جغرافیای کشور عمان دانسته و خواستار اقدام رسمی دولت مسقط برای توقف اینگونه تجاوزها شدند.