کرملین: روابط شخصی پوتین و ترامپ خوب است

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه سطح روابط کنونی بین مسکو و واشنگتن را در حال فروپاشی ارزیابی کرد.

پسکوف در مصاحبه‌ای از شبکه تلویزیون «راسیا-1»، با اعلام این مطلب، یادآور شد که روابط دوجانبه روسیه و آمریکا به این نیاز دارند تا از بن بست کنونی که فعلا راه خروجی از آن دیده نمی شود، خارج شود.

البته به گفته وی، سطح تماس‌ها بین "ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ" نسبتا خوب است و اگر اوضاع سیاسی داخلی در آمریکا اجازه دهد، دورنمای روابط دوجانبه در بالاترین سطح خوش بینانه است.

وی افزود: «واضح است که اوضاع سیاسی در واشنگتن به نفع روابط دو کشور نیست. البته مسکو آمادگی دارد تا هر جایی که طرف آمریکایی حاضر باشد، در جهت بهبود روابط دوجانبه تلاش کند. ولی این مسئله با توجه به وضعیت موجود دشوار است.»

سخنگوی کرملین در عین حال افزود که فعلا تاریخ مشخصی برای دیدار آتی روسای جمهوری روسیه و آمریکا در نظر گرفته نشده و احتمالا چنین تماسی زودتر از نیمه دوم سال 2018 امکان پذیر نخواهد بود.

پسکوف ابراز اطمینان نمود که البته پوتین و ترامپ در خصوص مسائل مهم بین المللی، برای مثال اوضاع سوریه، بطور مرتب با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی خواهند داشت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت که تعداد رهبران مستقلی نظیر ولادیمیر پوتین، در جهان بسیار کم است. به عقیده وی، پوتین در زمان تصمیم گیریهای سیاسی، آزادانه عمل کرده و با مسائل کاملا راسخ و بسیار حرفه ای برخورد می کند و مسلما به همین دلیل به توافق رسیدن با او بسیار آسان است.

دمیتری پسکوف، رئیس جمهوری روسیه را شخصیتی بسیار باتجربه و با استعداد و یکی از معدود سیاستمداران با مسئولیت در جهان دانست که همواره به حرفی که می زند، عمل کرده است، در حالیکه تعداد چنین رهبرانی در جهان بسیار کم است.

سخنگوی کرملین همچنین کار کردن خود با رهبر روسیه را شانسی کم نظیر دانست که بزرگترین موفقیت وی در زندگی‌اش محسوب می شود.