به گزارش افکار نیوز به نقل از الف،از آنجایی که اینترنت در راستای اهداف سیاسی و نظامی آمریکا تعریف شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است، این روزها از تنور انتخابات آمریکا اخبار داغی در این خصوص منتشر می شود.

از جمله هفته گذشته اوباما هنگام سخنرانی انتخاباتی در مقابل انتقادهای جمهوری‌خواهان در خصوص عملکرد اقتصادی‌ دولتش صراحتا گفت: گوگل و فیس‌بوک بدون کمک دولت هرگز نمی‌توانستند وجود خارجی داشته باشند. من بر اساس اطلاعات و آمار دقیق می‌گویم که اگر فعالیت‌های دولت من نبود، شاهد بسیاری از تحولات جهانی نبودیم. خدمات ما به گوگل و فیس‌بوک سبب شد تا بتوانیم در بسیاری از زمینه‌ها تاثیرگذاری داشته باشیم.

اگرچه این حمایت و پشتیبانی عین روز روشن است اما شنیدن آن از اوباما که دور قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی برای پیروزی در انتخابات بهره برده بود، لطف دیگری دارد.

اوباما سال گذشته با حضور در شرکت فیس بوک گفته بود ملت ما ملت گوگل و فیس بوک است و شاید به همین خاطر است که باراک اوباما در این دور از انتخابات هم گوگل و فیس بوک را برای تبلیغات انتخاباتی اش به خدمت گرفته است.

تیم تبلیغاتی گوگل اوایل تیرماه سال گذشته از افزایش فعالیت انتخاباتی اوباما در شبکه های اجتماعی خبر داده بودند. از سوی دیگر در همین رابطه چندی پیش واشنگتن پست نوشت: گوگل تعدادی از کلیدواژه های موتور جستجوی خود را به مبلغ ۱۲ میلیون دلار به اوباما فروخته است.

تیم انتخاباتی اوباما برای این کار پنج برابر تبلیغات اینترنتی معمول پول خرج کرده است. به این ترتیب جستجو در گوگل کاربران را به نام اوباما خواهد رساند، اما با توجه به وجدان کاری گوگل در هدایت کاربران به نتایج خاص، رقیب اوباما هم در خرید تعدادی از کلیدواژه ها بی نصیب نمانده است.

نگارنده اعتقاد دارد، این اعتراف یک نتیجه تلویحی دیگری هم دارد و آن اینکه ایجاد گوگل و فیس بوک از سوی چند دانشجو و... تنها یک "داستان رمانتیک" است.