فرود اضطراری هواپیمای تابان در فرودگاه مهرآباد

پرواز شرکت هواپیمایی تابان به شماره ۶۲۹۵ که از تهران به شیراز با بوئینگ md به پرواز در آمد بعداز دقایقی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.

یک شاهد عینی شامگاه شنبه گفت که آتش سوزی در موتور هواپیما را حوالی ساعت 19 که در حال فرود در فرودگاه مهرآباد بود مشاهده کرده است.

وی گفت این آتش سوزی از شعاع چند کیلومتری فرودگاه مهرآباد رویت می شد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: درخواست اعزام آتش نشانان به فرودگاه مهرآباد در ساعت 18:50 امشب به سامانه 125 اعلام و ماموران 3 تیم آتش نشانی به همراه خودرو فوماتیک به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: به هنگام ورود آتش نشانان به فرودگاه مهرآباد مسئولین این فرودگاه اعلام کردند که این مشکل برطرف شده و نیازی به عملیات آتش نشانان نیست.

سازمان هواپیمایی کشوری اما با رد این خبر که آتش‌سوزی در هواپیمای مسافربری مشاهده شده اعلام کرد که همه مسافران پرواز هواپیمایی تابان به شماره 6295 از تهران به شیراز که عصر امروز پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد در موتور دچار سانحه شد، در سلامت کامل به سر می برند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرنا گفت : نزدیک به 130 نفر از مسافران این پرواز به سلامت از هواپیما خارج شدند و هواپیمای جایگزین برای آنان در نظر گرفته می شود.

«رضا جعفرزاده» افزود: این هواپیما ساعت 18:30 از فرودگاه مهرآباد به سوی فرودگاه شهید دستغیب شیراز پرواز کرد که 10 دقیقه بعد، به دلیل بروز سانحه به مبدا بازگشت.

به گفته جعفرزاده، بروز مشکل در موتور این هواپیما سبب بازگشت به فرودگاه بود.

هواپیمای شرکت تابان یک فروند بویینگ ام.دی است.