پرورش بیش از 130هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرستان چناران

دکتر محمد سیاح  رئیس شبکه دامپزشکی چناران در گفتگو با ندای چناران از پرورش بیش از 130 هزار قطعه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در شهرستان چناران خبر داد.

 

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: این تعداد مرغ، در چهارماهه اول سال جاری با دو دوره جوجه ریزی تولید و روانه بازار مصرف‌شده است.

 

وی بابیان اینکه تولید این نوع گوشت سفید از چهار سال گذشته در این شهرستان آغازشده است؛ خاطرنشان کرد: درمجموع 82 تن گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک از ابتدای سال جاری تولیدشده است.

 

وی ضمن اشاره به تولید بیش از 250 تن گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سال گذشته، افزود: در پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، طیور در فرایند تولید و نگهداری، مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند و تمام مراحل پرورش از جوجه ریزی تا کشتار زیر نظارت‌های خاص کارشناسان طیور انجام می‌شود.

 

به گفته این مقام مسئول در طول مراحل پرورش و همچنین قبل از کشتار، در چندین نوبت نمونه‌گیری‌های لازم اخذ و آزمایش‌های تخصصی گوناگونی بر روی این نوع طیور انجام می‌شود.

 

سیاح در پایان تصریح کرد: پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک با ارتقای شاخص‌های بهداشتی واحدهای پرورشی، میزان ابتلا به بیماری‌ها در صنعت مرغداری را کاهش داده که نتیجه آن کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت گوشت تولیدی است.