سه تصادف در یک روز

اولین تصادف روز گذشته در محور بجنورد به جنگل گلستان در ساعت ۱۱ صبح اتفاق افتاد و بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس ۲ نفر مجروح شدند.

این حادثه در کیلومتر ۹۷ محور آشخانه به جنگل گلستان و در نزدیکی دوراهی دشت شهرستان گرمه رخ داد.

در برخورد یک دستگاه خودروی مزدا با یکدستگاه وانت پیکان در نزدیکی دوراهی راز و جرگلان نیز سرنشینان هر دو خودرو آسیب دیدند که با امدادرسانی اورژانس مداوا شدند.

در این حادثه که در ساعت ۱۸ و همزمان با بارش باران در استان خراسان شمالی به وقوع پیوست آسیب‌های جدی به هر دو وسیله وارد شد.

همچنین در فاصله زمانی ۲۰ دقیقه‌ای از تصادف دو خودروی باربری وانت پیکان و مزدا، یکدستگاه خودروی کامیونت به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو از جاده منحرف و خساراتی به این خودرو وارد شد.

نکته قابل‌تأمل در ۳ تصادف روز گذشته محور بجنورد – جنگل گلستان اینجاست که تمامی این تصادفات و واژگونی‌ها در مناطقی به وقع پیوسته که جاده به‌صورت دوطرفه بوده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ نفر از هم‌وطنانمان در محور بجنورد – جنگل گلستان جان‌باخته‌اند و این درحالی‌که هنوز وعده‌های مسئولان در خصوص زمان بهره‌برداری از ۱۹ کیلومتر از باند دوم محور بجنورد-گلستان عملی نشده است و این محور همچنان حادثه‌ساز است.

خاطرنشان می‌گردد بر اساس وعده‌های مسئولان ۱۹ کیلومتر از محور ۱۶۰ کیلومتری بجنورد-گلستان در محدوده روستایی رباط قره بیل باید سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید که این وعده مسئولان تاکنون محقق نشده است و امیدواریم با بهره‌برداری از این ۱۹ کیلومتر و افزایش اقدامات عملی و تخصیص اعتبار، در آینده‌ای نزدیک شاهد یک‌طرفه شدن مسیر بجنورد به جنگل گلستان و حذف لقب «جاده مرگ» از این محور باشیم.