گمنامی شهدای گمنام دانشگاه آزاد شاهرود!!!

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی داهی:  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی داهی، متاسفانه شهدای گمنام همانند اسمشان هم گمنام هستند و هم غریب.این غریبی تا حدی است که این عزیزان در برخی از دانشگاه های ما، مقبره و سنگ قبری هم ندارند.شاید این شهدا به مانند امامانمان این غربت و این گمنامی را به ارث برده اند.

وقتی به دانشگاه آزاد شاهرود قدم می گذاری در میان سر سبزی و ساخت و سازهای متعدد این دانشگاه متوجه مکانی می شوی که در میان این تجملات و ساختمان های به عرش رفته بسیار غریب و کوخ نشین است.

کمی که به جلوتر می روی متوجه آن می شوی که با آجر های قدیمی دو سنگ قبر درست شده است.کمی که فکر میکنی در حال و هوای خود می گویی شاید این یک سیاست باشد برای آنکه این دانشگاه نیز از فضل و برکت شهدای گمنام نیز بهره ببرد و نگاه های دستگاه های ذی ربط برای واگذاری شهدای گمنام را جلب نماید.

ولی وقتی مسئله را جویا میشوی متوجه آن میشوی که این دانشگاه دو سالی است که از حضور شهدای گمنام بهره برده است ولی مسئولان دانشگاهی در کمال بی مهری و بی توجهی خود حتی سنگ قبری برای این عزیزان تدارک ندیده اند، چه برسد به گنبد و بارگاه.... .

شاید مسئولینی که در ساختمان های به عرش رفته خود زیر کولر های گازی در گرمای چندین درجه تابستان به راحتی می نشیند و از بالای این ساختمان با لبخندی به سنگ قبر این عزیزان خیره مینگرند، فکر نکرده اند که اگر جان فشانی و رشادت های این عزیزان نبود آن ها حتی نمی توانستند این صندلی را که بر آن تکیه زده اند، و با نهایت تکبر و غرور به فکر خرج کردن برای کارهای بی ارزش و گاهی ضد ارزش می باشند حتی نمی توانستند لمس کنند.

وقتی که به میان دانشجویان میروی از دانشجویان موضوع شهدای گمنام دانشگاه رو جویا می شوی همه سر به زیر می اندازند و با یک کلمه خلاصه می کنند و می گویند این حق شهدا نیست که بخواهند اینگونه برخورد کنند.واقعا که ما هر چه به جلوتر می رویم و از دانشجویان پرس و جو می کنیم شرمنده تر می شویم.آیا به راستی مسئولانی که هر روز از این مسیر می گذرند و نگاهشان به این قبر بی بارگاه می افتد شرمنده نمی شوند.....؟؟

نمیدانیم از مسئولین در خصوص عدم ساخت این مقبره مصاحبه ای بگیریم یا خیر؟ وقتی با گروه صحبت کردیم ترجیح دادیم بیشتر با دانشجویان صحبت کنیم و بعد جمع بندی صحبت های دانشجویان را هم به گوش مسئولین دانشگاهی برسانیم و هم صحبت های مسئولین را در این خصوص بشنویم.

نزدیک به اذان ظهر بود.صدای اذان در دانشگاه شاید به گوش می رسید.وقتی به نماز خانه دانشگاه رفتیم مات و مبهوت شدیم.آینه کاری نماز خانه واقعا در چشم بود.شاید به یکباره آینه کاری نمازخانه دانشگاه ما را یاد آینه کاری مشهد مقدس انداخت.کاش ذره ای از این هزینه را برای ساخت بارگاه و مقبره شهدای گمنام کنار می گذاشتند.بگذریم....

بعد از نماز با تنی چند از دانشجویان صحبت کردیم واقعا وقتی دانشجویان با ما صحبت می کردند واضح بود بغض عجیبی در گلو دارند و دلشان بسیار پر است.سوالی در ذهنم به یکباره عبور کرد.مسولین فرهنگی در دانشگاه چه حرکتی انجام داده ان که این دانشجویان انقدر دلشان به درد آمده و بغض گلویشان را گرفته؟؟؟

سعید دانشجوی رشته حسابداری می گوید واقعا اگر برادر خوشان هم بود با او چنین برخوردی می کردند؟؟؟ این ها از برادران و پدران و خانواده ها عزیز ترند.اینان خون خود را برای راحتی ما برای آسایش و رفاه ما با عشق تقدیم کرده اند.

محمد دانشجوی رشته مهندسی نیز به یکباره وارد بحث شد و گفت: باور کنید اگر بسیج دانشجویی دانشگاه این یادمان را هم نمی ساخت مطمئن باشید که دانشگاه هیچ اقدامی انجام نمی داد.کما اینکه تا به امروز هیچ حرکتی انجام نداده است و فقط وعده این ماه و آن ماه را میدهد.

محمد ادامه می دهد: جالب است بدانید حتی مسئولین در دانشگاه با ساخت و درست کردن یادمان که از عهده این تشکل بر می آید نیز مخالفت می کنند و جاهایی مانع از آن می شوند و با آن مقابله می کنند.

صحبت بسیار است ولی به همین ادازه بسنده می کنیم.واقعا مسئولین دانشگاهی و حتی برخی از نهاد های انقلابی که باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند به خواب رفته اند؟؟؟

آیا این نهایت بی احترامی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس نیست؟؟؟

آیا این حق شهدایی است که مظلومانه به شهادت رسیدند و حالا با این عزیزان به دور از اطلاع خانواده هایشان در گمنامی اینگونه برخورد شود؟؟؟

پس یکی به داد شهدای گمنام دانشگاه آزاد شاهرود برسد............ .