به گزارش افکارنیوز، مجله " بیزینس اینسایدر " و سایت " گلوبال " آماری از قدرت‌های نظامی برتر دنیا ارائه کردند که استناد بر روی آن نیاز به مداقه بیشتری است.

**آمار " بیزینس اینسایدر " و سایت " گلوبال "
در اعلام آمار قدرت نظامی در " بیزنیس اینسایدر " جمهوری اسلامی ایران با ۵۴۵ هزار نیروی خط مقدم، ۲ هزار و ۴۰۹ تانک، ۴۸۱ فروند جنگنده و ۳۱ زیردریایی بیست و دومین قدرت نظامی جهان مطرح شده حال آنکه نکات قابل تأمل بسیاری در این زمینه به نظر می‌رسد.
در رنکینگ " گلوبال فایرپاور " جمهوری اسلامی ایران با ۴۷۱ فروند جنگنده، ۳۲ زیردریایی و بیش از ۵۰۰ هزار نیروی خط مقدم در رتبه بیست‌وسوم دنیاست.
جالب است که تفاوت در تعداد تجهیزات نظامی، اولین مشکل بزرگ دیتابیس‌های معرفی قدرت‌های بزرگ دنیاست.
**قدرت نظامی ایران بیش از این‌هاست
اولا قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یقینا بیش از این‌هاست چون قرار نیست تمام تجهیزات نظامی کشورمان رسانه‌ای شود و توان بازدارندگی ایران بارها توسط مقامات ارشد نظامی کشورمان مطرح شده است.
ایران چندمین ارتش دنیاست؟

**قدرت نظامی سپاه لحاظ نشده است
ثانیا در این رده بندی قدرت نظامی سپاه پاسداران لحاظ نشده که خود در منطقه غرب آسیا صاحب نظر و رتبه است.
ایران چندمین ارتش دنیاست؟

ایران چندمین ارتش دنیاست؟

**لحاظ نشدن توان موشکی در قدرت نظامی ایران
ثالثا ایران با داشتن موشک‌های متنوع زمین به زمین، زمین به هوا، ساحل به دریا و… از قدرت‌های صاحب سبک موشکی دنیاست.
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
ایران چندمین ارتش دنیاست؟

**سردار موسوی: رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم
سردار سرتیپ " سید مجید موسوی " جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به نقش شهید " تهرانی مقدم " در صنعت موشکی کشورمان عنوان داشت: رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم.
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
رابعا یکی از علل اصلی این رنکینگ براساس قدرت تجهیزاتی است که باید گفت کشورهایی که انبار نظامی آمریکا هستند و هیچ تاکتیکی ندارند با خرید میلیاردی سلاح خود را برتر نشان می‌دهند، حال آنکه در میدان جنگ در مقابل گروه‌های کوچک پیروز نمی‌شوند.
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
**سردار جوانی: ایران دارای اقتدار نظامی و عمق راهبردی است
سردار سرتیپ " یدالله جوانی " مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه درباره قدرت نظامی ایران اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند در حوزه نظامی و سیاسی و دارای عمق راهبردی و اقتدار نظامی است.
درباره صحت رنکینگ " بیزینس " و " گلوبال " تأمل بیشتری نیاز است چون اطلاعات نظامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به نظر حفاظت شده و طبقه بندی شده است و دسترسی آسان از طریق این سایت کمی مضحک به نظر می‌رسد.