به گزارش افکارخبر، وی می‌افزاید:(عراقچی) بر این باور است که مجلس به برجام اگر به‌عنوان یک معاهده نگاه نکند، می‌تواند نقش قوی‌تری ایفا کند؛ چون وقتی که معاهده سند و به تصویب مجلس برسد، قانون می‌شود و خودمان را به دست خودمان ملزوم کرده‌ایم.

*مسئله ولایتمداری همچنانکه آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان نیز زمانی تأکید کردند یقیناً در «عمل» است و نظر دیگر داشتن در مقابل ولی فقیه به معنای مخالفت با ولایت فقیه نیست.

در عین حال اما شعبه‌ای در این میانه وجود دارد که باید درباره آن اینطور گفت که «اصرار بر اعلام نظر مخالف در مقابل خواست ولی فقیه، امر مذموم است».

مقام معظم رهبری درباره مسئله برجام و نقش مجلس در فرایند آن اخیراً در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: من معتقدم و به آقای رئیس جمهور هم گفته‌ام که مصلحت نیست، مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، معظم‌له همچنین با تأکید بر لزوم ورود مجلس به موضوع بررسی برجام، در عین حال خاطرنشان کردند: من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند و یا تصویب کنند هیچ توصیه‌ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.

همچنین باید تأکید کرد که مسئله «بررسی برجام در مجلس» هرگز به معنای عدول مجلس از ابزارهای قانونی خود نیست.

زیرا امر بررسی برای آحاد شهروندان و نهادها در ایران اسلامی یک امر روا محسوب می‌شود و معنی ندارد نهادی مهم همچون مجلس شورای اسلامی در ایران تأسیس شود برای اینکه امور را صرفاً بررسی کند!

به سخن دیگر اینکه روح مسئله بررسی برجام در مجلس شامل مفاهیمی همچون جرح و تعدیل، اصلاح و تصویب یا رد نیز هست که باید با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، در صورت لزوم، پیرامون برجام از آنها استفاده شود وگرنه حذف مجلس از ماجرای برجام و یا تقلیل نقش این نهاد مهم به مسئلهای عادی همچون بررسی! بدعتی بزرگ در تاریخ مجلس شورای اسلامی خواهد بود.