بازدید فرمانده نزاجا از خودروی تانک‌بر ایرانی+عکس

به گزارش افکارخبر ،  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی تانک‌بر پوریا که به‌دست متخصصین توانمند این نیرو تولید شده است، بازدید کرد.

امیر پوردستان طی سخنانی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به نیاز جابجایی یکان‌های زرهی در سریع‌ترین زمان نیاز به خودروی فوق سنگین برای ترابری تجهیزات زرهی بود بود؛ که با توانمندی مهندسین خلاق در نیروی زمینی خودروی جدید با فناورهای روز را تهیه و تولید کرده‌ایم؛ که با نام «پوریا» امروز به مرحله نهایی رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این خودروی فوق سنگین با جدیدترین تغییرات می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در ترابری سنگین نیروی زمینی ارتش ایفا کند، افزود: ساخت، تولید و بهینه‌سازی این خودروی سنگین در نیروی زمینی نهادینه شده است و با توجه به ظرفیت علمی و فنی در مجموعه نیروی زمینی خودروی تانک‌بر پوریا می‌تواند جایگزین خوبی برای دیگر خودروها باشد.

امیر پوردستان با بیان اینکه نزاجا در گذشته تانک‌برهای دیگری را نیز در اختیار داشته است، گفت:خودروهای سنگین دیگری برای جابجایی تانک‌های نیروی زمینی در اختیار داشته‌ایم؛ که بسیار خوب عمل می‌کردند؛ اما خودروی تانک‌بر پوریا از خودروهای فوق سنگین ما به حساب می‌آید؛ که با تلاش متخصصین نیروی زمینی ارتش و بر اساس نیاز این نیرو به خودروهای فوق سنگین در ماموریت‌های پیش رو طراحی و تولید شده است.

وی در خصوص استفاده خودروی سنگین پوریا در یکان‌های نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این خودرو برای یکان‌های واکنش سریع و به‌خصوص برای یکان‌های زرهی طراحی و تولید شده است؛ به گونه‌ای که بتواند به جای یک تانک دو دستگاه تانک را حمل کند.

 

سیسیس

 

امیر پوردستان درباره زمان رونمایی این خودروی سنگین گفت: در صورت صلاحدید و کسب اجازه از فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران این خودرو در روز 29 فروردین‌ماه سال 95 در روز برگزاری رژه با صلابت ارتش رونمایی خواهد شد.