ادعاهای واهی الجبیر علیه ایران

عربستان در ادامه تلاش برای وادار کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراهی با سیاست‌های تنش‌آمیز و خصمانه رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست فوق العاده اعضای این شورا را در ریاض برگزار کرد.

عادل  الجبیر در این نشست به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در حالی که رژیم آل سعود از پنج سال پیش در سوریه از طریق ده‌ها هزار تروریست مزدور خود تا کنون ده‌ها هزار شهروند سوری بیگناه را قتل عام کرده و در یمن هم از 9 ماه پیش جنگ ویرانگری به راه انداخته و هزاران یمنی بیگناه را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند.

وی ادعا کرد عربستان از حل سیاسی بحران یمن و بحران سوریه حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ایران از طرح‌های طایفه ای برای متفرق کردن ملت‌های منطقه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت ما بر اساس مصوبات ژنو برای حل بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.

اسکای نیوز عربی گزارش داد در بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، شرکت کنندگان به طور کامل  از عربستان سعودی حمایت کردند.

شرکت کنندگان در نشست ریاض مخالفت خود را با آنچه دخالت ایران در  امور کشورهای عضو شورا اعلام شده، مورد تاکید قرار داده اند.

البته عمان نشان داده هرگز موافق سیاست‌های آل سعود در منطقه نیست و همواره نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای را در راستای حل مشکلات منطقه در همسویی با جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند و شرکت احتمالی نماینده عمان در نشست‌های شورای همکاری نشانه تایید سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه آل سعود و چند رژیم مرتجع عرب نیست.