واکنش کمیسیون امنیت به سفر فائزه هاشمی‌ به آمریکا

 برخی منابع گزارش داده‌اند که فائزه هاشمی‌رفسنجانی دختر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده است. خبرها از قصد فائزه هاشمی برای ماندن در آمریکا حکایت نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد وی به زودی به تهران بازخواهد گشت.

بعضی گمانه‌زنی‌ها احتمال ارتباط این سفر با موضوع انتخابات اسفندماه در کشورمان را بسیار قوی می‌دانند. در ماجرای رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در دادگاه نیز بارها مطالبی درباره رایزنی‌های وی در آمریکا راجع به سیاست داخلی ایران منتشر شد.

برخی اسناد نیز از تشویق غرب به تحریم هرچه بیشتر ایران توسط مهدی هاشمی خبر می‌داد. برخی اعضای خانواده هاشمی این اتهامات را رد می‌کردند، با این حال برخی عناصر اپوزیسیون در چندین نوبت فایل‌های صوتی منتسب به مهدی هاشمی را منتشر کردند که ادعاها را تایید می‌کرد.

هفته گذشته جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از دستگاه‌های امنیتی خواسته بود نسبت به این سفر حساسیت لازم را داشته باشند.

زهره طبیب‌زاده نماینده مجلس نیز گفته حوادث سال 88 و خروج خانواده هاشمی به کشورهای عامل توطئه علیه انقلاب ایران مثل انگلیس ما را نسبت به سفرهایی خارجی این خانواده که اخیر نیز فائزه هاشمی به آمریکا سفر کرده، حساس می‌کند.