مسئولین "جزیره بحرین" در یکسال اخیر مواضع تندی را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده و این موضوع در گفتار مقامات این کشور کاملا مشخص است.

مقامات "جزیره بحرین" که با دموکراسی و مقاومت اسلامی در منطقه غریبه اند ،  به کرات ادعاهای گوناگونی را ضد مقاومت  مطرح کردند که نمونه آن تروریست خواندن "حشد الشعبی" و "حزب الله" لبنان بود.

 

 

در ماه های اخیر دو اظهار نظر مشمئز کننده  "وزیر گوشتی "  بحرین درباره "سید حسن نصرالله" و "حشد الشعبی" واکنش هایی را در منطقه به همراه داشت و لفاظی های وزیر   بحرینی شدیدا محکوم شد.

**واکنش تند به سخنان توپ گوشتی بحرین

 

برای نمونه زمانی که وزیر گوشتی جزیره بحرین درباره "حشد الشعبی" با  گستاخی اظهاراتی را مطرح کرد ؛ یکی از نمایندگان پارلمان عراق در پاسخ به او گفت:  "توپ گوشتی" اگر "حشد الشعبی" نبود اکنون داعش در خانه شما حضور داشت.

 

 

اما اخیرا هم  "پارلمان بحرین" در اقدامی عجیب و قابل تامل کشورهای منطقه را دعوت کرده تا در مقابل جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان مقابله مسلحانه انجام دهند حال آنکه  این جزیره کوچک در حد و اندازه چنین لفاظی هایی نیست.

**بازخوانی گستاخی  "جزیره بحرین"

پایگاه خبری "الایام"  گزارش داد: نمایندگان مجلس بحرین بیانیه ای را برضد ایران و حزب الله لبنان صادر کردند. نمایندگان بحرینی در این بیانیه ضمن همراهی با ادعاهای بی اساس برخی کشورها بر ضد ایران و با توضیح اینکه جنبش حزب الله لبنان زیر مجموعه و وابسته به ایران است، اعلام کردند: "ایران  و حزب الله باید اقدامات خود را بر ضد کشورهای عربی و به خصوص کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متوقف کنند. ایران همواره در امور داخلی بحرین مداخله می کند."

نمایندگان بحرین در این بیانیه همچنین از کشورهای همپیمان خواستند در برابر تهدیدهای کنونی با یکدیگر متحد شوند و بر ضد آنچه تروریسم «ایرانی و حزب‌الله» خواندند، اعلان جنگ کنند.   در این بیانیه آمده است: "برای تحقق خواسته های ملت در برقراری ثبات و امنیت باید بر ضد تروریسم ایرانی و حزب الله اعلان جنگ کرد."  

**جزیره بحرین حامی سرسخت داعش

اولین موضوعی که قابل طرح است اینکه  مقامات "جزیره بحرین" از  "حامیان سرسخت داعش "  به حساب می آیند که نمونه آن در سخنان  "وزیر گوشتی"  این  جزیره به دفعات دیده شده است. 

آن ها در 5 سال اخیر از تروریست های داعش در عراق و سوریه حمایت کردند  و به صورت پنهانی نیز با اسرائیل روابط گرمی دارند که جمعبندی همه این عوامل باعث شده تا "پارلمان بحرین " چنین بیانیه ای را صادر کند.

نکته دیگر قابل تامل اینکه ؛ "جزیره بحرین" که تاکنون حتی یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکرده ، چگونه علیه قدرت بزرگی همچون جمهوری اسلامی ایران اعلان جنگ می دهد و این موضوع بسیار قابل تامل است.

مقامات "جزیره بحرین" خود را چه فرض کرده اند که چنین مطالبی را  ضد ایران و حزب الله مطرح می کنند. حزب الله در جنگ 33 روزه ارتشی را شکست داد که تمام ارتش های عربی در کمتر از 6 روز از آن شکست خوردند و صدها کیلومتر مربع به وسعت سرزمین های اشغالی افزوده شد.

حزب الله که در جنگ 33 روزه پیروز شد امروز به آنچنان توانمندی دست یافته که  قدرت آن را دارد تا با صدها موشک هر متجاوزی را تنبیه کند و مقامات  "پارلمان بحرین"  در حدی نیستند که ایران را به اصطلاح خودشان تنبیه کنند.

نکته دیگر اینکه  مقامات "جزیره بحرین" جمهوری اسلامی ایران را یمن فرض کرده که فکر می کند ، با یک ائتلاف بتوان با  ایران مقابله کرد؛ در صورتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قادرند هر متجاوزی را در کوتاهترین زمان ممکن تنبیه کنند.

** 350 موشک "قدر- اف"  برای نابودی بحرین کافیست

 

"جزیره بحرین"  که حدود  700 کیلومتر مربع وسعت دارد با 350  موشک سطح به سطح  "قدر- اف" با قدرت تخریب 2 کیلومتر مربع به طور کامل نابود می شود و بهتر است مقامات پارلمان این جزیره ، کمی فکر کنند و بعد زبان به گستاخی و هتاکی بچرخانند.

 

 

**" "اسب ها" را نعل  می کردند ؛  "کک" هم پایش را بالا آورد"

بیانیه اخیر پارلمان جزیره بحرین  ما را به یاد ضرب المثل معروف "اسب ها را نعل  می کردند ؛  کک هم پایش را بالا آورد" ، می اندازد و البته اینجا می شود   "اسب ها را نعل  می کردند ؛  "پارلمان بحرین" هم پایش را بالا آورد". 

 

البته در بین دهه های 60 هم جمله ای رایج وجود دارد؛ زمانی که شخصی تهدیدی می کند که در آن حد نیست می گویند "خشم پشه در حبشه؛ و اکنون این جمله شامل حال مقامات "جزیره بحرین" است.

جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 سال است که در مقابل امپریالیسم و همپیمانان گردن کلفتش ایستادگی کرده و آن ها نتوانستند اقدام نظامی علیه ایران صورت دهند. اکنون مضحک است که پارلمان جزیره ای به وسعتی کوچکتر از بسیاری شهرهای ایران ، جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی تهدید می کند.

البته باید گفت به میدان بیایید تا توانمان را نشانتان دهیم ؛ همان توانایی که امروز نمود آن "حزب الله" ، "حماس" ، "انصار الله" ، "جهاد اسلامی"  و .... بوده که اسرائیل و رژیم سعودی را به زانو درآورده اند و گفتنی در این زمینه بسیار است.

 

ائتلاف نظامی توصیفی پارلمان  "جزیره بحرین" بیش از یکسال است که در یمن دست و پا می زند و نه تنها نتوانستند "انصار الله " را سرنگون کند ؛ بلکه با تمام وجود شکست را پذیرفته و به دنبال مذاکرات صلح با مقاومت اسلامی یمن است.

در مجموع پارلمان  "جزیره بحرین" و مقامات ارشد ائتلاف این کشور در حدی نیستند که جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کنند که اگر این موضوع واقعیت پیدا کند ، یک شهر موشکی سپاه پاسداران برای نابودی کشورهای حاشیه خلیج فارس و پایگاه های نظامی آمریکا مستقر در این کشورها کافیست .