روزهای سرنوشت ساز کمیته 3+ 7 اصولگرایان/ کمیته هفت نفره، 10 نفره شد

گروه سیاسی- بعد از انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند سال گذشته، نشست منتخبان اصولگرا با آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

 

به گزارش افکارنیوز،این نشست که در روز دوشنبه 24 اسفند برگزار شد، حدود 140 نفر از منتخبان مجلس دهم حضور داشتند. همچنین برخی از نامزدهای اصولگرای راه یافته به مرحله دوم انتخابات نیز در این نشست حضور یافتند.

 

 آیت‌الله موحدی‌کرمانی در سخنرانی خود در این نشست، بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم تاکید و پیشنهاد کرد که برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کمیته موقتی با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.

در پایان این نشست انتخاباتی میان منتخبان حاضر در جلسه برگزار و کمیته موقت هفت نفره‌ای برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی منتخب مردم همدان، احمد امیر آبادی منتخب مردم قم، حجت الاسلام سالک منتخب مردم اصفهان، امیرحسین قاضی‌زاده منتخب مردم مشهد، عبدالرضا مصری و محمد مهدی زاهدی منتخبان مردم کرمان و سید حسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین عضو این کمیته شدند.

در جلسه داخلی این کمیته امیرآبادی به عنوان دبیر و نقوی حسینی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

البته اخیرا بر اساس پیشنهاد شورای ائتلاف اصولگرایان سه نفر یعنی محمدرضا باهنر، محمد دهقان منتخب مردم چناران و محسن کوهکن منتخب مردم لنجان به کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اضافه شده‌اند.

موضوع تشکیل فراکسیون اصولگرایان، انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دهم و همچنین حمایت از کاندیداهای اصولگرا در مرحله دوم انتخابات (دهم اردیبهشت) از جمله ماموریت این کمیته است.

این کمیته تا کنون جلساتی برگزار کرد و تصمیم داشت روز سه شنبه 17 فروردین با علی لاریجانی جلسه ای داشته باشد اما این جلسه لغو شد.

در پی لغو این جلسه مذکور این شایعه مطرح شد که لاریجانی کمیته مذکور را قبول ندارد و به آن نخواهد پیوست.

شایعه ای که برخی از حامیان لاریجانی از جمله عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم کاشان در مجلس نهم و از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مهر تائید بر آن زد و در مصاحبه گفت که «امکان ندارد لاریجانی با کمیته مذکور پیوند بخورد چرا که وی فراجناحی خواهد بود».

هر چه به زمان آغاز بکار مجلس دهم نزدیک می شویم، کار این کمیته بیشتر و حساس تر می شود.

از یک طرف این کمیته بعد از دهم اردیبهشت که انتخابات مرحله دوم مجلس دهم برگزار و ترکیب مجلس دهم مشخص می شود، باید نشست سراسری منتخبان اصولگرا را برگزار کند و در نهایت تا قبل از هفتم خرداد درباره ترکیب 12 نفره هیئت رئیسه مجلس بخصوص ریاست مجلس تصمیم گیری کند.

البته این کمیته همچنین باید در خصوص منشور اصولگرایی در مجلس دهم تصمیماتی اتخاذ کند.

ولایتمداری، حل مشکل اقتصادی به عنوان مساله اصلی کشور، نه ضد دولت و نه دولتی بودن مجلس، استکبار ستیزی، انسجام نیروهای مومن به انقلاب، عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، قانون‌گذاری و نظارت مستمر، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه، کارکارشناسی و قانونی و رفتار عقلایی، تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری اسلامی و خط مقاومت، تاکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی و حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی از جمله منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم است که در اولین نشست اصولگرایان در 24 اسفند قرار شد منتخبین با مطالعه و دقت بر روی منشور ارائه شده نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را منعکس کنند.

در هر حال کمیته 10 نفر اصولگرایان در روزهای آینده جلسات فشرده ای برای هماهنگی بیشتر و تصمیمات مهم خواهد داشت.

جلساتی که از داخل آن بسیاری از تصمیمات مهم رقم خواهد خورد و شاید یکی از وزنه های تعیین کننده در انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم باشد.