دستگاه های امنیتی در یک قدمی شناسایی محل اختفای کشمیری و کلاهی!

گروه سیاسی- این انفجار به هنگامی روی داده است که جلسه هفتگی حزب با حضور اعضای حزب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و احتمالا چند تن از وزیران در این محل تشکیل شده بود.

به گزارش افکارنیوز، گزارش خبرنگاران در ساعت ۲۳ دیشب از مقابل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران حاکی بوده است که در زمان مخابره خبر ۲۰ مجروح به وسیله آمبولانس به بیمارستان‌های مختلف تهران از جمله بیمارستان طرفه و سینا انتقال یافتند و از بیمارستان طرفه خبر رسید که تا آن ساعت ۸ شهید که پیکر آن‌ها به کلی متلاشی شده را به این بیمارستان آورده‌اند. یکی از این شهدا آقای طباطبایی نماینده مجلس بود اما هویت هفت نفر دیگر هنوز مشخص نشده است."

35 سال پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش را از انقلاب اسلامی ایران گرفت منتظرالمهدی سخنگوی ناجا اعلام کرده است که یکی از عوامل این انفجار در آلبانی و با همکاری پلیس بین الملل بازداشت و در راه انتقال به ایران است.

هرچند سخنگوی پلیس از افشای نام فرد بازداشت شده خودداری کرده است اما یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران گفته است که متهم دستگیر شده یک زن است و متهم اصلی همچنان تحت تعقیب قرار دارد.

متهم اصلی انفجار حزب جمهوری اسلامی محمدرضا کلاهی از اعضای رده پایین منافقین بوده است که همان زمان توانست از کشور گریخته و تاکنون به صورت مخفی به زندگی ادامه دهد. بازداشت یکی از متهمان پرونده انفجار در حزب جمهوری اسلامی می تواند سرنخ تازه ای از محل زندگی و اختفای کلاهی و کشمیری به دست بدهد.

دی ماه سال 92 یک منبع آگاه امنیتی از رویت کلاهی و کشمیری در رستورانی در شهر کلن آلمان خبر داده و تصریح کرده بود این دو همچنین در حال رانندگی در شهر هامبورگ نیز مشاهده شده اند. بازداشت این دو عضو فرقه رجوی در سه دهه گذشته همچنان در صدر اولویت های دستگاه های امنیتی کشور بوده است.

پیش از این شخص کشمیری در نامه ای منتسب به او گفته بود که دستوراتش را از فرد مافوق خود که به احتمال زیاد مهدی افتخار است گرفته. یک سایت وابسته به جداشدگان از فرقه رجوی در گزارشی روند معدوم کردن افتخاری توسط رجوی را شرح داده و نوشته است که رجوی در جمع اعضای رده بالای سازمان به تحقیر افتخاری (فرمانده فتح اله) پرداخته است. مهدی افتخاری فردی است که گفته می شود در فراری دادن مسعود رجوی نقش اصلی را ایفا کرده است.

حالا دو بازمانده تیم ترور مهدی افتخاری در راس تحت تعقیب ترین افراد توسط جمهورس اسلامی قرار گرفته اند و انتظار می رود دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم که به داشتن روابط خوب و سازنده با طرف های اروپایی و آمریکایی افتخار می کند پس از 3 دهه استرداد این محکومین را نیز در دستور کار خود قرار بدهد. پلیس ایران قرار است ظرف یکی دو روز آینده اخبار بیشتری درباره فرد بازداشت شده ارائه بدهد.

هرچند سید محمود علوی وزیر اطلاعات هر از چندگاهی اخبار بازداشت عناصر تکفیری درون کشور را اعلام می کند اما به نظر می رسد جای بازداشت عناصر اصلی ترورهای خونین سال 60 فرقه رجوی در پرونده وزارت اطلاعات خالی است. شاید بهتر بود دستگاه دیپلماسی کمک به بازداشت این تروریست ها را از شروط عودت ملوانان آمریکایی قرار می داد تا اندک امیدی در دل دلسوزان انقلاب ایجاد شود. گفته می شود هنگامی که ملوانان امریکایی در آب های ایران بازداشت شدند جان کری و جواد ظریف تا صبح فردا و در تماس های پی در پی درباره آزادی ملوانان متجاوز رایزنی کرده اند اما سوال اینجا است که آیا حسن روحانی در سفر احتمالی خود به آلمان که قاعدتا باید در ماه های پیش رو انجام شود برای بازگرداندن کلاهی و کشمیری مذاکره خواهد کرد یا نه؟