به گزارش افکارنیوز،

بعد از آنکه صحبت‌های «بن رودز»، دستیار «باراک اوباما» درباره نقش رسانه‌های در تصویب توافق هسته‌ای با ایران جنجال‌آفرین شد، آسوشیتدپرس، روز جمعه جزئیات تازه‌ای در همین رابطه منتشر کرده است. 

این رسانه آمریکایی نوشته سازمانی که کاخ سفید به زد و بند با آن برای جلب حمایت از توافق هسته‌ای اعتراف کرده سال گذشته به رسانه «رادیو عمومی ملی» مبلغ 100 هزار دلار برای گزارش‌دهی درباره این توافق و موضوعات مرتبط با آن پرداخت کرده است. 

«صندوق پلاگ‌شر»، سازمانی است که هدفش را ایجاد یک جهان ایمن با توسعه برنامه‌های لازم برای کاهش و حذف ذخایر هسته‌ای دنیا اعلام کرده است. 

در مقاله‌ای که نیویورک‌تایمز حدود دو هفته پیش درباره بن‌رودز نوشته بود، از این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌هایی که کاخ سفید از آن برای جلب حمایت از توافق هسته‌ای استفاده می‌کند، نام برده شده بود. 

بن‌رودز در مصاحبه با نیویور‌ک‌تایمز گفته بود: «ما یک اتاق پژواک درست کردیم»؛ وی همچنین گفته بود که گروه‌هایی مانند صندوق پلاگ‌شر به انتشار موثر پیام دولت آمریکا کمک می‌کردند. 

در گزارش سالانه مربوط به سال 2015 این صندوق که خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه آن را گزارش داده، آمده که این سازمان مبلغ 100 هزار دلار را در اختیار پایگاه «رادیوی ملی عمومی»، با هدف گزارش دهی درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات مروبط به امنیت هسته‌ای بین‌المللی قرار می‌دهد.