ظریف سوئدی ها را به سرمایه گذاری در ایران تشویق کرد

 محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در اجلاس مشترک اقتصادی ایران و سوئد که صبح امروز(چهارشنبه) در هتل شرایتون استکهلم برگزار شد گفت: حضور شما بخش خصوصی ایران و سوئد نشان از فرصت های زیادی است که در اقتصاد، امنیت و توسعه در کشورها وجود دارد.

وی افزود: شما می دانید که ایرانی های بسیاری زیادی اینجا وجود دارند که در سوئد در تجارت فعال هستند. و همه می دانید که ایرانی ها مردم جدی هستند و وقتی ما یک قرارداد می بندیم به قول خود عمل می کنیم و به آن متعهد هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مذاکرات بسیاری طولانی در موضوع هسته ای انجام دادیم و کسی هم فکر نمی کرد ما تا این حد به تعهدات خود متعهد باشیم.  

ظریف خاطر نشان کرد: ما به تعهدات خود عمل کردیم و در هیچ کدام از تعهداتمان خلاف نکردیم. امیدوارم با همکاری هیات تجاری با از حرف هایمان فراتر برویم و بتوانیم از ثمرات برجام استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: من همه را تشویق می کنم که وارد همکاری با ایران شوند چراکه شما محیطی امن تر از ایران پیدا نخواهید کرد و دلیل وجود این امنیت حکومت و قدرت نظامی نیست بلکه اتکا و اعتماد به مردم است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: این مردم ما را در ٨ سال دفاع مقدس جلو بردند و با تلاش صدام حسین را عقب راندیم.

وی گفت: ما در طول تحریم هایی که کلینتون به آنها تحریم های فلج کننده می گفت، ایستادیم و این به دلیل آن است که به مردم خود اتکا و اعتماد داریم.

ظریف خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم که دهمین دوره مجلس را تشکیل دادیم و یک روز هم تاکنون بدون پارلمان نبودیم. مردم ما معتقدند تغییر سیاست ها را باید از طریق صندوق های رای دنبال کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: جوانان ایرانی در حوزه های مختلف از جمله آی سی تی، دارو و علوم هسته ای حرفه ای هستند و همه اینها بصورت بومی بدست آمده و برآمده از اتکا به توان داخلی بوده است.