موشک "عماد" آماده برای نابودی هفت دقیقه ای اسرائیل+تصاویر

موشک "عماد"، نخستین موشک دور-برد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‌باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

عماد توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان و در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید و در زمره یکی از بهترین موشک‌های دور-برد ایرانی قرار گرفته است. نوزدهم مهر سال94 و در آستانه محرم بود که جدیدترین موشک بالستیک ایرانی با رمز یا اباالفضل العباس(س) مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

سردار دهقان وزیر دفاع، با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد، یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تأکید کرده است: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌‎کنیم که موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.

 

وبگاه «امور دفاعی، موشکی» رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ساخت موشک عماد از سوی ایران به صراحت نوشت: موشک «عماد»، ساخت ایران قابلیت پیشی‌گرفتن بر سامانه دفاع موشکی «پیکان 3» اسرائیل را دارد." ختس" یا " پیکان 3 " نوعی سامانه ضد موشک بالستیک است که توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است.

مشخصات موشک "عماد"

 

باید گفت برد موشک عماد  1700 کیلومتر بوده و این موشک از نوع سوخت جامد و 2 مرحله‌ای است. همچنین موشک سجیل و موشک سوخت مایع قدر F نیز هر کدام با برد حدود 2000 کیلومتر، دوربردترین موشک زمین به زمین ایرانی هستند.

باید خاطرنشان کنیم که موشک بالستیک "عماد"، اولین تست موشکی دور-برد ایران پس از توافق هسته‌ای بود که بسیار مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش‌های فراوانی در سطح بین‌الملل داشت. این موشک با سوخت مایع، قابلیت حمل کلاهکی به وزن 750 کیلوگرم را دارد.

 

 

نابودی هفت دقیقه‌ای  قلب رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک عماد+تصاویر

 

 

سپر موشکی "پیکان-3 " رژیم صهیونیستی

پیکان، نوعی سامانه دفاع موشکی ضدبالستیک است که از سال ۱۹۸۶ به طور مشترک توسط اسرائیل و آمریکا تولید شده است. این سامانه، توانایی بالایی برای رهگیری موشک‌های بالیستیک نسبت به سیستم مشابه آمریکایی "ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت" دارد.

رژیم صهیونیستی، سامانه "پیکان" را برای استفاده دفاعی خود در مقابل تهدیدات در نظر گرفته و یکی از اهداف آن، دفاع از خاک اسرائیل در مقابل موشک‌های بالستیک همچون "شهاب1، 2 و 3 " ایران است.

 

طراحی و تولید این سامانه موشکی به عهده صنایع هوافضای اسرائیل و شرکت هوانوردی بوئینگ است و نظارت بر آن توسط وزارت دفاع اسرائیل و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده صورت می‌گیرد.

سیستم دفاع هوایی "پیکان"، از موشک‌های مافوق صوت رهگیر ضدموشک پیکان، رادار هشدار سریع صنوبر سبز" Elta EL/M-2080"، مرکز فرماندهی، مراقبت، ارتباط و اطلاعات لیموی طلایی و مرکز کنترل شلیک تشکیل می‌شود و قابلیت حمل‌ و نقل را دارد. برد عملیاتی موشک‌های سامانه پیکان، ۳ تا ۱۵۰ کیلومتر، سقف پروازشان ۱۰۰ کیلومتر و سرعتشان نیز 9 ماخ (۲۵۰۰ متر بر ثانیه) است.

در سال ۲۰۰۵ موشک "پیکان" علیه موشک بالیستیک مشابه "شهاب-۳ " با موفقیت آزمایش شد. نتیجه آزمایش نشان داد که این موشک قادر به رهگیری موشک‌های مجهز به کلاهک‌های جداشونده و دام‌های تعبیه‌شده برای فریب سیستم‌های دفاع موشکی است.

یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که حتی در صورت مجهز بودن موشک دشمن به کلاهک هسته‌ای یا سلاح‌های غیرمتعارف دیگر از آن‌جا که انفجار در ارتفاع بسیار بالا انجام می‌شود، مواد منفجره موشک منهدم و پراکنده شده و تلفاتی به جا نخواهد گذاشت.

 

در درگیری احتمالی با موشک‌های بالیستیک ایران، از "پیکان" به عنوان سلاح ردیف اول استفاده شده و پدافند آمریکایی پاتریوت که در جنگ خلیج فارس ۱۹۹۱ علیه موشک‌های "اسکاد" عراق استفاده شد، به عنوان سیستم دفاع موشکی پشتیبان و یدک فعالیت خواهد کرد.

 

 

مقداری از هزینه تولید ضدموشک "پیکان"، توسط ایالات متحده آمریکا تأمین شده و بنابراین فروش آن به دیگر کشورها، مستلزم دریافت اجازه از دولت واشنگتن نیز هست. در سفری که رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر ۲۰۰۷ میلادی به ترکیه داشت، برخی منابع اعلام کردند که ترکیه قصد خرید موشک‌های ضدموشک بالستیک ختس و ماهواره جاسوسی اوفک (افق) را از این رژیم دارد.

 

محل فرود شهاب-3 قلب تلاویو

شهاب۳ نسبت به مدل های قبلی پیشرفته‌تر بوده و از نظر الکترونیک، دارای فن‌آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته بوده و از سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز در ساخت آن استفاده شده است. این موشک برای مقابله با هر گونه تهدیدی تولید شده است. برد این موشک در نمونه‌های اولیه ۱۱۵۰ کیلومتر است که در نهایت حدود ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

نابودی هفت دقیقه‌ای  قلب رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک عماد+تصاویر

 

نمونه‌های مختلفی از شهاب۳ تولید شده و به خدمت نیروهای مسلح ایران وارد شده که از نظر برد و زیرسامانه‌ها ارتقاء یافته‌اند اما تمامی آن‌ها از سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی و سامانه موقعیت‌یاب جهانی برخوردار هستند.

کلاهک آخرین نمونه‌های "شهاب۳ " از نوع جداشونده است که پس از رسیدن به قوس نزولی در ارتفاع مناسب از بدنه موشک جدا شده و به سمت هدف ادامه مسیر داده و این خاصیت، قدرت تدافعی را برای دشمن سخت می‌کند.

با توجه به اینکه کمترین فاصله از نواحی غربی ایران تا دورترین نقطه‌ها در اسراییل به ۱۲۰۰ کیلومتر نمی‌رسد، خانواده "شهاب۳ " تهدیدی کاملاً جدی برای رژِیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

مشخصات "شهاب-3"

این موشک از نوع بالستیک میان‌-برد بوده و توسط سازمان هوافضای ایران تولید شده است. شهاب 3 ، ۱۶٫۵۸ متر طول و 1780 کیلوگرم وزن در مدل اولیه و 2180 کیلوگرم در مدل‌های بعدی می‌باشد.

موشک شهاب 3 به قطر: ۱٫۳۸ متر و ۱۳۰۰ کیلومتر در مدل اول و ۲۰۰۰  کیلومتر در مدل‌های بعدی می‌باشد. وزن پرتاب موشک شهاب 3 ، ۱۷۴۸۰ کیلوگرم بوده و دقت اصابت به هدف این موشک نیز 30متر می‌باشد.

 

نابودی هفت دقیقه‌ای  قلب رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک عماد+تصاویر

 

 یادی از پدر موشکی ایران

 چند سالی است که سپاه پاسداران، موشک‎های تولیدی را بدون حضور پدر موشکی خود یعنی "شهید حاج حسن طهرانی مقدم"شلیک می‌کند و جمهوری اسلامی ایران، بارها نشان داده که قدرت برتر موشکی در منطقه و جزء چند قدرت موشکی برتر جهان است و طهرانی مقدم‌ها در ایران کم نیستند. این در حالی است که دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران کاملاً دفاعی بوده و ایران بارها و بارها اعلام کرده که همیشه از محور مقاومت دفاع خواهد کرد.

و مقاومت همچنان ادامه دارد...