در دیدار اخیر دانشجویان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، محمدحسین قائدشریف دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: در باب مسائل فرهنگی کشور و دانشگاه‌ها به صراحت خدمتتان می‌گوییم آن دغدغه‌هایی که شما در باب مسائل فرهنگی دارید نه وزرا و نه معاونان آنها ندارند. در یک طرف وزارت فرهنگ و ارشاد است، کار مدون فرهنگی که نمی‌کند هیچ، فیلم‌هایی را مجوز می‌دهند و حمایت می‌کنند که خود وزیر شرم دارد از انتصاب آنها به مجموعه خود.

وی افزود: هنگامی که کارمندان وزارت ارشاد؛ بیرون و درون وزارتخانه دو جور ظاهر و زندگی دارند وضع بهتر از این نمی‌شود. در دانشگاه‌ها نیز به گونه‌ای حضرت عالی می‌فرمائید اردوی مختلط، کنسرت، کذا و کذا، آقایان مسئله را می‌پیچانند، برخی گستاخانه می‌گویند  به رهبری اطلاعات غلط می‌دهید. معاون فرهنگی وزارت علوم، به اذعان وزیر هیچ برنامه مدون فرهنگی ندارد و زمان خود و پول بیت‌المال را صرف حمایت‌های سیاسی از گروهی می‌کند که هنوز در 88 مانده‌اند و پیام تاریخی 9 دی را درک نکرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار نسبت به نقش شهوترانی و بی‌تقوایی در از دست رفتن انقلاب‌های الهی فرمودند:

«قرآن در دو جا اشاره می‌کند و به انحطاط ملت‌هایی که اول ایمان آوردند، بعد در نسل بعد دچار انحطاط شدند. یک جا در سوره مریم است که می‌فرماید فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوه و اتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا؛ یعنی اولی‌ها مبارزه کردند و ایمان آوردند، منتها بعد... بازمانده‌های بدی روی کار آمدند که «اضاعوا الصلوه»؛  اولین کارشان این بود که نماز را ضایع کردند؛ و اتبعوا الشهوات؛ دنبال شهوات رفتند، دنبال شهوات شخصی رفتند.»

ایشان سپس به اردوهای مختلط پرداختند و تأکید کردند: « اینکه بنده درباره اختلاط‌های دانشجویی این همه تاکید کردم و چندین بار گفتم- که باز شنیدم متاسفانه وجود دارد، حالا هم یکی از برادرها اینجا گفتند، بنده هم گزارش‌هایی دارم و مسئولین دانشگاه‌ها باید جواب بدهند - به خاطر این است. دانشجو نیروی مورد امید یک کشور است، دانشجو است که می‌تواند در مقابل مشکلات بایستد؛  دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان و دیگران تقویت بکند، این باید محکم باشد؛ اگر «و اتبعوا الشهوات» شد، نمی‌تواند. بنده آدم خشکه مقدسی نیستم که خیال کنند بنده از روی خشکه مقدسی یک حرفی می‌زنم؛ نخیر، مسئله این است: اختلاط دو جنس از نظر اسلام یک چیز مطلوبی نیست. بله، در جلسات رسمی اشکالی ندارد. زن باشد، مرد باشد، بنشینند، بحث کنند؛ مجلس شورای اسلامی، مجلس مذاکره، مجلس مشورت اما در محیط‌هایی که این اختلاط‌ها حد و مرزی ندارد، اینها ضرر می‌زند. دلها را خراب می‌کند.»

اما با وجود سپری شدن 3 روز از ماجرا- که تکرار تذکرات قبلی است - وزیر و معاونان مربوطه در وزارت علوم سکوت کرده‌اند و توضیحی درباره بی‌مبالاتی نسبت به نوامیس مردم که به امانت به آنها سپرده می‌شود، ارائه نمی‌کنند. البته اردوهای مختلط یکی از چندین آلودگی در وزارت علوم است و برخی عناصر وابسته به فتنه‌گران نیز در برخی مراکز به کار گرفته می‌شوند. رهبرمعظم انقلاب اخیرا درباره به کارگیری این عناصر تذکر و اخطار دادند.