تحصن تعدادی از بازنشستگان صنایع فولادسازی مقابل مجلس

گروه سیاسی- لحظاتی پیش تعدادی از یازنشستگان ذوب آهن و فولادسازی مبارکه اصفهان در اعتراض به عدم احقاق حقوق خود مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن نمودند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، یکی از متحصنین به خبرنگار ما گفت: سه ماه است حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند، قبلا بیمه تامین اجتماعی بودیم که آن را به بیمه سلامت تبدیل کردند و هیچ کجا این بیمه را قبول نمی‌کند! مطالبات معوقه ما را از سال ٧٨ نداده‌اند.

طلب حقوقی سال‌های قبل ما را نداده‌اند و ١٢ درصد مطالبه امسال را هم مثل قبلی‌ها نمی‌دهند. هیچ‌کس صدایمان را نمی‌شنود. چاره دیگری جز تحصن مقابل مجلس نداشتیم. شاید حداقل نمایندگان دردمان را بشنوند و به آن رسیدگی کنند.

در جمع متحصنین مال باختگان پروژه شهران و کارگران بیمه ساختمانی هم حضور دارند.

متحصنین همچنین درخواست دارند ضریب حقوقی‌شان همسان با سایر بازنشستگان کشوری تعیین شود و آن‌چنان که در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته به بازنشستگان فولاد توجه بیشتری صورت گیرد.

حاشیه تجمع نمایندگان به صحن مجلس کشیده شد و حاجی دلیگانی در تذکری به هیات رییسه خواستار رسیدگی به درخواست بازنشستگان شد.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر عنوان کرد یکی از ناظرات هیات رییسه را برای بررسی موضوع به جمع تجمع کنندگان خواهد فرستاد.

مقابل درب مجلس چهره پلیسی به خود گرفته است.

 

تحصن تحصن تحصن

 

حجم ویدیو: 24.58M | مدت زمان ویدیو: 00:05:21