ظریف: به قول امام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در «کنگره ملی پرسش مهر 16» با قدردانی از زحمات علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات هسته ای و همچنین تشکر از فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: افتخار هر سه ما این است که معلم هستیم و کلاس و درس را به هر مقامی ترجیح می دهیم.

وی ادامه داد: من شخصا یک افتخار دیگر دارم و همه ما نیز باید این افتخار را داشته باشیم و آن این است که همه تا پایان عمر دانش آموز هستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مشکل امروز دنیای ما مشکل ادراک است، افزود: معنی جهانی شدن این است که شمایی که اهل فکر و مطالعه و شنیدن هستید اولین قدم برای گفتگو و ورود به هر کاری، «موثر شنیدن» است باید شنید گوش کرد و فهمید، قبل از اینکه زبان باز کرد.

ظریف عنوان کرد: اگر سیاست مداران بین المللی به اندازه دانش آموزان ایرانی شجاعت فکر کردن و اندیشیدن داشتند می دانستند که بازی با حاصل جمع صفر بی معناست.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: با وجود هزینه های میلیاردی در کشورهایی همچون افغانستان هنوز آمریکایی ها نتوانسته اند این واقعیت را درک کنند که دوران فشار و تحمیل به سر آمده است اما مردم ما این واقعیت را به آمریکایی ها تحمیل کردند.

ظریف با بیان اینکه مذاکرات بر اساس واقعیت های صحنه بین المللی شکل گرفت، ادامه داد: آمریکایی که با سلطه گری می گفت ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد با 20 هزار سانتریفیوژ مواجه شد. آمریکایی که می گفت راکتور آب سنگین اراک باید نابود شود نه تنها راکتور آب سنگین را پذیرفته بلکه امروز از ایران آب سنگین می خرد و در بازطراحی آن حضور دارد.

وی افزود: در جهان جهانی شده قدرت نظامی و اقتصادی و حتی قدرت تبلیغاتی این امکان را به کسی نمی دهد که دیدگاه خود را بر دیگران تحمیل کنند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در این منطقه سراسر آشوب ملت ایران در محیطی امن زندگی می کند، عنوان کرد: این به برکت این واقعیت است که ما عنصر اساسی قدرتمندی را شناخته ایم و آن این است که تنها قدر قدرت دنیا ذات باریتعالی است.

دورات تحمیل و امپراطوری ها به سر آمده است، گفت: به گفته امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما با اتکا به قدرت مردم می توانیم هر توطئه ای علیه کشور را خنثی کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...