ادعای رسانه ها/بمب‌افکن‌های روسی در پایگاه نوژه همدان!+تصاویر

رسانه‌های غربی ادعا کردند هواپیماهای جنگی روسیه در پایگاه هوایی همدان مستقر شده و برای عملیات در سوریه آماده می‌شوند.

برخی رسانه‌های خارجی تصاویری از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسی TU-22M3 را در یک فرودگاه منتشر کرده و مدعی شدند که روسیه آنها را در پادگان هوایی «نوژه» مستقر کرده تا از این منطقه به تروریست‌های سوریه حمله کند.

وبگاه خبری «المصدر» ادعا کرد طبق توافق روسیه با ایران برای استفاده از پایگاه نوژه جهت عملیات در سوریه، زمان پرواز جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های این کشور تا 60 درصد کاهش یافته که هم از هزینه‌ی حملات ضد داعش کاسته و هم بر دقت این حملات می‌افزاید.

بر این اساس، فاصله پروازی از فرودگاه نظامی «مُدزُک» در جنوب روسیه تا شهر «تدمر» در سوریه حدود 2150 کیلومتر است. که این فاصله از پایگاه نوژه به 900 کیلومتر کاهش می‌یابد.

دلیل این امر، مناسب نبودن پایگاه هوایی «حمیمیم» در «لاذقیه» برای فرود چنین بمب‌افکن‌هایی اعلام شده است. بمب‌افکن‌های TU-22M3 یکی از بزرگترین هواپیماهای جنگی در نوع خودش است.

لازم به ذکر است هیچ مقام رسمی ایرانی یا روسی این خبر را تایید نکرده‌اند. رسانه‌های روسیه نیز واکنشی به خبر استقرار این بمب‌افکن‌ها در همدان نشان نداده‌اند.

شب گذشته نیز وزارت دفاع روسیه رسما از ایران درخواست کرده بود تا از حریم هوایی کشورمان برای عبور موشک‌های کروز جهت هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه استفاده کند.

المصدر همچنین تاکید کرد تحولات اخیر نشان دهنده بهبود قابل توجه روابط ایران و روسیه است.