حقوقهای نجومی مردم را به دولت بی اعتماد کرده است/ مجلس و دولت در حقوقهای نجومی به وظایف خود عمل نکردند

گروه سیاسی- محمدرضا ملکشاهی راد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز در پاسخ به این سوال که چرا برخورد قاطع با حقوقهای نجومی صورت نگرفت اظهار داشت: حقوقهای نجومی چندی پیش افشا شد و فضای جامعه را نگران کرد، بر حسب فرمایش امام (ره) انقلاب اسلاامی ایران، انقلاب پا برهنگان و مستضعفین است و در 8 سال دفاع مقدس شهدایی را تقدیم انقلاب کردیم و حالا متاسفانه عده ای فرصت طلب در طول مسیر توانستند خود را به مقام و جایگاههایی برسانند که هر ازگاهی موجب آزار افکار عمومی و مردم و خانواده شهدا، افراد باور مند و ارزشهای انقلاب می شود.

 

وی افزود: حقوقهای نجومی باعث تهاجم به ارزشها و باور ها شد. قرار نبود انقلابیونی که در صف شهدا قرار گرفته بودند و انقلاب را دیده و فرمایشات امام و رهبری را شنیده و دینی که نسبت به مردم مستضعف داشته اینچنین مسائلی رخ دهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: مسئولان نباید جایگاهی را به نفع خود غصب کنند، حقوقهای نجومی در باور کسی نمی گنجید و امروز بسیاری از خانواده ها با یارانه ها زندگی می کنند، بسیاری از مردم به ما مراجعه می کنند و بسیاری زنان سرپرست خانواده هستند که  یارانه ها برای آنها مهم است.

وی افزود: بسیاری از افراد کل درآمدشان همین یارانه ها است، یکدفعه شنیده می شود شخصی 70 میلیون خلاف قانون حقوق دریافت می کند. متاسفانه قوانین شفاف اعلام نکرده که سقف درآمد ها چه میزان است اما این حقوق ها نشان می دهد بیت المال را غارت می کنند.

ملکشاهی راد بیان داشت: مقام معظم رهبری موضعی صریح در این زمینه اعلام کردند، توقع این بود دولت و حتی مجلس که نماینده اش هستم صریح و قاطع پاسخ این مساله را بدهند، در مجلس طرحی یک فوریتی برای حقوقهای نجومی آمد اما دیگر ادامه پیدا نکرد، کلیات تصویب شد اما انتظار داشتیم این طرح خیلی سریع بیاید و مردم را امیدوار کند.

وی ادامه داد: دولت آن وقت می گوید اینها ذخایر انقلاب هستند و این مساله باعث شد زخم مردم بیشتر شود، نگرانی مردم را بیشتر کردند، شهدا و امام و رهبری از این مسائل نمی گذرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم پابرهنه از موضوع حقوقهای نجومی نخواهند گذشت، هر چند مردم این حقوقها را پای انقلاب نمی نویسند و می دانند برای عده ای خاص و معدود است، اما انتظار دارند برخورد جدی و سریع با آنهایی که چنین حقوقهایی گرفته اند صورت پذیرد.

وی افزود:نباید هر کسی بیاید و هر غلطی در اقدام غیر متعارف و گرفتن حقوق نجومی بخواهد بکند. این خلاف قانون است.

ملکشاهی راد اظهار داشت: حقوقهای نجومی مردم را به دولت بی اعتماد کرده است، مردم به مسئولین دولتی بی اعتماد هستند، سوالات زیادی مردم از مسئولین دارند و مسئولین باید پاسخگو باشند. دولت و مجلس به وظایف اش در مقابل حقوقهای نجومی عمل نکرده است.

وی افزود: هر دو قوه مجریه و مقننه باید وارد عمل شوند و مردم را دلگرم کنند و کسانی هم که در طول انقلاب یاد گرفتند از موقعیت ها سوء استفاده کنند و به بیت المال دست درازی کنند به اینها بفهمانند که نباید از موقعیت هایشان سوء استفاده کنند.

مصطفی حسینی