جمعیت 80 میلیونی ایران از داعش خطرناک تر است!

پایگاه خبری پالم بیچ پست (Palmbeachpost) در مقاله ای با عنوان "چرا ایران همچنان خطرناک است" به ایران بعد از توافق هسته ای اشاره کرده و می نویسد: رهبران سیاسی آمریکا از هر دو حزب، مدعی این هستند که نابودی گروه تروریستی داعش اولین اولویت آمریکا در خاورمیانه می باشد. در حقیقت، مقابله با داعش، آنقدر که رویارویی با چالش های ایران، اهمیت دارد، با اهمیت نیست.

 

این پایگاه خبری افزود: «توافق هسته ای ایران که سال گذشته امضا شد، خطر بمب اتمی ایران را به تاخیر انداخت اما باید گفت، جنبه های تهدیدی ایران مانند نظامی، موشکی و جمعیت 80 میلیونی قوی ایران، برای غربی ها از اهمیت و نگرانی بیشتری نسبت به داعش برخوردار است.

 

 

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 هرچند که موراد مهمی را برای غرب بدست آورد و تنش های زیادی را کاهش داد و برنامه هسته ای ایران را کند کرد، اما همچنان ایران به یک تهدید جدی باقی مانده است. تهران نیز در نظر دارد تا بیش از چیزی که از دست داده است، بدست آورد. ایران در ازای به تاخیر انداختن برنامه هسته ای خود، بدنبال رفع تحریم های بسیار زیادی می باشد و خواستار رفع انزوای سیاسی می باشد.

این در حالی است که ایران همچنان حامی بشار اسد و در سوریه به جنگ مشغول می باشد، از طرفی کمک ها به حزب الله ادامه دارد و ایران در منطقه نقش بزرگی  را بازی می کند. تنش ها بین ایران و عربستان و بین ایران و بحرین نیز افزایش یافته است و ایران کمک ها به حوثی های یمن را نیز ادامه داده است.»

 

 

این وب سایت آمریکایی افزود: «اکنون چیزی که نگران کننده است این است که بعد از گذشت، 14 سال از توافق هسته ای و رفع تحریم های ایران، موقیعتی بسیار خطرناک بوجود خواهد آمد و چیزی  نیست که بتواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند. کشور های نگران نیز باید با یکدیگر همکاری کنند و مانع شوند که ایران بوسیله توافق هسته ای بتواند نقشه سیاسی خاورمیانه را به نفع خود ترسیم کند. در حال حاضر همچنان برای درست کردن و بهبود فشار های غرب به ایران دیر نشده است و باید به جای اینکه به ایران به عنوان منبع ناامنی و تندروی ها در خاورمیانه نگاه شود، باید ایران به عنوان قسمتی از راه حل خاورمیانه تلقی شود. ایران خود در حال مبارزه با داعش می باشد.»

 

 

 

پالم بیچ پست در ادامه نوشت: «آنهایی که بر این باورند که توافق هسته ای ایران منجر به اعتدال بیشتری در ایران خواهد شد، خیلی خوش بین هستند، و تا زمانی که روحانیون ایران را اداره می کنند شانس حضور مک دونالد در تهران وجود ندارد. اکنون که تنش میان اسرائیل و فلسطین افزایش یافته است،کشور های عربی و اسرائیل در یک قایق قرار گرفته اند و همه آنها مورد تهدید ایران قرار گرفته اند.»

 

 

این وب سایت آمریکایی در پایان نوشت: «آنچه ما در رهبری متحدان سنتی‌مان در غرب به ویژه دوستان خوبمان در آمریکا کم داریم، رهبری است. اگر رئیس‌جمهور اوباما یا جانشینش اولویت‌هایش  را تغییر دهد و کارزاری برای اعمال فشار بر ایران جهت متوقف کردن سیاست‌های ثبات زدایش را رهبری کند، در آن صورت آمریکا شرکای مشتاقی در بین هم عرب‌ها و هم اسرائیلی‌ها خواهد یافت.»