واردات هواپیماهای ایرباس انتخاباتی است

محمدعلی پورمختار در خصوص بیانیه اخیر آخوندی در خصوص خرید چندین فروند هواپیمای ایرباس گفت: آقای آخوندی در این بیانیه از فواید خرید هواپیماها صحبت کردند اما از مضرات آن سخنی نگفتند. آقای آخوندی باید توضیح دهند برای رشد و پیشرفت صنعت هواپیمایی در کشور چه کردند؟

نماینده مردم کبودرآهنگ گفت: ریاست سازمان هواپیماسازی کشور را آقای منطقی برعهده دارد که چند وقت پیش مصاحبه ای انجام داده بود و به شدت از عدم حمایت دولت، عدم تامین بودجه و تعطیلی بخش های تحقیقاتی صنعت هواپیماسازی انتقاد کرده بود.

وی ادامه داد: محققان صنعت هواپیماسازی نیز زیر فشار کمبود بودجه بیکار شدند، بارها به بنده مراجعه کردند، اما پیگیری ها به جایی نمی رسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: خرید ۱۰۰ فروند هواپیما و ایجاد اشتغالی محدود در کشور در مقابل اشتغالی که برای کشورهای اروپا و آمریکا ایجاد می شود جای افتخار ندارد.

پورمختار تصریح کرد: مخالف نوسازی صنعت هواپیمایی کشور نیستم. هواپیماهای کشور ما واقعاً قدیمی هستند.

عضو فراکسیون ولایت گفت: خودکفایی در تولید و توجه به اشتغال جوانان باید موجب افتخار مسئولان باشد. منتظریم باز هم از این بیانیه ها از سوی وزرای دیگر صادر شود. به عنوان مثال آقای نعمت زاده بیانیه دهد که چه مقدار کالای لوکس خارجی و خودرو وارد کرده است.

وی این بیانیه ها را انتخاباتی خواند و گفت: این بیانیه ها واقعیت را بیان نمی کنند و بر اساس اخبار موجود، نارضایتی مردم از دولت در حال افزایش است.