مهممان نوازی عارف از یار دبستانی در مجلس+عکس

شصت و ششمین جلسه علنی مجلس یک دیدار عارفانه داشت.

 

**یار دبستانی صحن

امروز هم رئیس لاریجانی بود و مذکرات صحن برنامه ششم توسعه؛ اما حواشی جلسه علنی امروز این بار نه از کنار صندلی نمایندگان که از جایگاه میهمانان جلسه علنی مجلس آغاز شد.

طبق معمول، مجلس امروز هم میهمانانی داشت و جمعی از خادمین حضرت عبدالعظیم و برخی از دانش آموزان دختر در سکوهای جایگاه میهمانان مجلس ساکن شده بودند، تا اینکه فراکسیون امیدی‌ها به فکر میهمان نوازی افتادند.

عارف به همراه علیرضا محجوب، احمد مازنی و سروش و همچنین برخی از بانوان مجلس اعم از سعیدی و چنارانی و دوتن دیگر به شکل کاروانی از نمایندگان به میهمانان جلسه علنی امروز مجلس خوش آمد گفتند.

 

**لبخند عارف 

البته عارف به سبک کاپیتان‌های تیم‌های فوتبال جلوی این کاروان ایستاده بود و از سکوی استقرار میهمانان به جلو حرکت می‌کرد و با میهمانان دست می‌داد و سایر نمایندگان مرد هم به تأسی از کاپیتان، به میهمانان دست می‌دادند تا اینکه عارف و سایر نمایندگان میهمان نوازی از خادمین حرم عبدالعظیم را به اتمام رساندند و پس از عکس یادگاری با آنها به سراغ میهمانان دبستانی صحن رفتند. ناگفته نماند که عارف در تمامی عکس ها لبخند به لب داشت و یک نگاهی به صحن می انداخت.

با این حال عارف و سایر نمایندگان در ادامه در جریان مهمان نوازی میهمانان دبستانی صحن قرار گرفتند و به دختران دبستان تبسم که در 3 الی 4 سکو مستقر بودند، لبخند می زدند تا اینکه در ادامه چند کلام  هم با معلمان و مربیان دانش آموزان  صحبت کردند و با چند عکس یادگاری با معلمان و دانش آموزان به این مهمان نوازی طولانی پایان دادند.

از دمپایی «حاجی» تا قافیه‌سازی دلخوش با «لاریجانی»/ مهمان‌نوازی «عارف» از یار دبستانی صحن/وقتی پای «لیلی» به برنامه ششم باز می‌شود

**غزل افتخاری و جراحی پزشکیان

اما این پایان حواشی صحن علنی نبود و در ادامه افتخاری یک غزل خواند.

نماینده مردم فومن در جریان بررسی لایحه برنامه ششم طی تذکری به پزشکیان گفت:‌ ظاهرا دوستان خیلی خسته‌اند و در برخی رأی‌گیری‌های صحن مشارکت خوبی ندارند.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد دوستان در مجلس خیلی خسته شده‌اند با این حال آدم یاد این شعر می‌افتد که (من مست و تو دیوانه ...  ما را که برد خانه...!) 

اما پزشکیان که خودش درد دل دوا می‌کند و جراح قلب است در پاسخ به اشعار این نماینده مجلس گفت: ما خسته نیستیم، هنوز اول کاریم ... حالا تا شب کار داریم.

**دمپایی «حاجی»

اما خستگی بررسی لایحه برنامه ششم بر سر زبان‌ها بود که یکهو قاب حواشی صحن جوراب سفید یک نماینده را شکار کرد .

این درحالیست که حاجی بابایی رئیس کمیته تلفیق برنامه ششم که این روزها سرش برای بررسی لایحه برنامه شلوغ است، با دمپایی در صحن تردد می‌کرد و جوراب سفیدش از دور برق می‌زد که این مسئله هم در نوع خود بی سابقه بود و حواشی مربوط به خود را داشت.

**شوخی با رودکی 

 البته ناگفته نماند که این نماینده در جریان بررسی لایحه برنامه ششم بسیار پرکار بوده و حتی وقتی برای نشستن بر روی صندلی خود ندارد و همواره از روی صندلی خود به سمت جایگاه هیئت رئیسه و بالعکس در حرکت است.

از دمپایی «حاجی» تا قافیه‌سازی دلخوش با «لاریجانی»/ مهمان‌نوازی «عارف» از یار دبستانی صحن/وقتی پای «لیلی» به برنامه ششم باز می‌شود

وقتی «لاری» هم قافیه «لیلی» می شود؟

اما گذشت و گذشت تا نماینده دلخوش مجلس تن رودکی را در گور لرزاند و قافیه «لاری»را به جای «لیلی» در یکی از اشعار رودکی قرار داد. 

وی که قصد داشت در جریان بررسی ماده‌ای در برنامه ششم تذکر بدهد خطاب به پزشکیان گفت: ما قبلا برای این ماده خدمت آقای لاریجانی رسیدیم و برخی موارد را به وی گفتیم اما باید بگویم که ...اگر با من نبودش هیچ میلی ... چرا ظرف مرا بشکست لاری ...

 وی که «لاری» لاریجانی را هم قافیه لیلی گرفته بود در ادامه گفت و گفت و از حواشی صحن کاست تا اینکه خبرنگاران طرحی برای نشست خبری نوبخت در مجلس بریزند، نشستی که با تهدید قضائی یک خبرنگار در لابی مجلس کلید خورد و به دلیل رفع این موضوع از جانب آقای سخنگو برگزار می شد.