مشاور پسر شاه سعودی ایران را تهدید کرد!

سرتیپ «احمد عسیری»، مشاور وزارت دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف سعودی در حمله یه یمن، با تأکید بر اینکه که این کشور از نظر استراتژیک کاملا با آمریکا هماهنگ است، ابراز امیدواری کرد که فشار بر ایران در سال جاری میلادی افزایش یابد.

 

عسیری در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی که «آیا فکر می‌کنید سال ٢٠١٧ سال فشار اقتصادی و یا نظامی بیشتر بر ایران باشد؟» گفت: «اگر امیدوار نباشیم نمی‌توانیم کار کنیم».

این مقام نظامی سعودی افزود: ما همیشه امیدوار هستیم. ما موضع بسیار مستحکمی داریم. ما در کنار جامعه جهانی و قوانین بین‌الملل قرار داریم.

مشاور پسر شاه سعودی ایران را به «گزینه‌های روی میز» تهدید کرد و گفت: اگر ایران به [حد و] مرز خود پایبند نباشد و از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی دست برندارد، سران ائتلاف همه گزینه‌های ممکن را بررسی می‌کنند.

کمتر از دو هفته پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت آمریکا موضع تندی علیه ایران گرفته است. احمد عسیری به بی‌بی‌سی گفت شاید تاکتیک‌های عربستان سعودی و آمریکا در مواردی با هم متفاوت باشد، اما این دو کشور در سطح استراتژیک همیشه کاملا هماهنگ هستند.

این مقام نظامی عربستان،ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها متوجه شوند که باید ایران را به پشت مرزهای خودش عقب برانند، این چیز خوبی است.