آقای رئیس جمهور حل مشکلات اقتصادی چه شد؟ +جدول

گروه سیاسی-  روحانی در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با مورد توجه قرار دادن وعده های انتخاباتی گفت: "وعده های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد."

 

به گزارش افکارنیوز، در جدول زیر وعده های رئیس جمهور دولت یازدهم در زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال 92 آمده است:

 

 

وعده های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب برای حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت

تاریخ سخنرانی

محل سخنرانی

سخنران

عین مطلب ارائه شده

هفتم خرداد

برنامه با دوربین شبکه یک سیما

آقای دکتر روحانی

در برنامه مدون من افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امر فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد.

 

هفتم خرداد

برنامه با دوربین شبکه یک سیما

آقای دکتر روحانی

می‌توان در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آورد و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلاتشان را حل و فصل کرد و با یک تفاهم بین بانک مرکزی و بانک‌های کارگشا، اجناسی که در گمرکات انبار شده است به سرعت به بازار برگرداند.

9 خرداد

شبکه جام جم (برنامه انتخاباتی)

دکتر روحانی

ما برای اشتغال ، برنامه‌ جدی خواهیم داشت و جدی‌ترین برنامه‌ اقتصادی‌ام در ماه‌های اول حل معضل اشتغال است؛ بخصوص برای تحصیلکردگان دانشگاه‌ها.

 

25 خرداد

شبکه یک سیما(برنامه نگاه یک)

محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی

آقای روحانی با تعیین گروه‌های ویژه یک چهارچوب مشخصی را در زمینه اقتصاد تدوین و ارائه کرد، البته جزئیات آن نیاز به کار بیشتری دارد.

 

 25 خرداد

شبکه یک سیما(برنامه نگاه یک)

 محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی

روحانی در نظر دارد در 100 روز و یا 3 ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد، امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته و شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم.

 

30 خرداد

شبکه سه (برنامه دیروز امروز فردا)

اکبر ترکان (نماینده آقای روحانی)

توسط دکتر روحانی کمیته اقتصادی تشکیل شده و در حال مطالعه برنامه ای 100 روزه اقتصادی است که برنامه 100 روز اول ایشان برای هدف گذاری است و حرکت رو به جلو برای حل معضل بیکاری که این برنامه الویت حجت‌الاسلا روحانی در حرکت اول است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروز نزدیک به چهار سال از وعده های رئیس جمهور در زمان انتخابات سال 92 می گذرد، وعده هایی که بیشتر مبتنی بر مسائل اقتصادی بود و ما در جدول بالا بخشی از این وعده ها را برای بازخوانی مردم آورده ایم، سوال اینجاست آیا آقای روحانی وعده های خود را فراموش کرده است؟

وی اعلام کرده بود که اولین قدم دولت او حل مشکلات اشتغال به ویژه اشتغال جوانان خواهد بود پس چرا امروز همچنان این مشکل وجود دارد و چرا دولت نتوانست به وعده خود عمل کند.

اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت نتوانست در طول این چهار سال مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند و امروز مردم منتظر پاسخ رئیس دولت در مورد وعده هایی هستند که به آنها داده شده و آقای روحانی باید گزارشی از عملکرد خود در خصوص این وعده ها بدهند.