پیامک روحانی، پیامی انتخاباتی؟

به گزارش افکارنیوز در حالی که در اردیبهشت امسال 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود، حسن روحانی رئیس جمهور بعنوان مجری انتخابات و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، باید بی طرف باشد، اما در پیامکی عید نوروز را به مردم تبریک گفت و شائبه تخلف انتخاباتی را به وجود آورد.

متن پیامک رئیس جمهور بدین شرح است:

بهاری پر "امید" و سالی همراه با "پیروزی" و اعتدال برایتان آرزومندم. عید شما مبارک. حسن روحانی رییس جمهور.

رئیس جمهور در این پیامک 2 کلمه «امید و پیروزی» را در داخل گیومه گذاشت در حالی که در سه سال گذشته در پیامک نوروزی وی چنین عبارتی آن هم داخل گیومه مشاهده نمی شد.

گذاشتن یک کلمه در داخل گیومه در یک متن، برای جلب توجه است.

این پیامک رئیس جمهور در حالی برای همه مردم ارسال شد که دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.

البته این رفتار رئیس جمهور در گذشته نیز سابقه دارد.

وی در پنجم اسفند سال گذشته و 2 روز قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نظیر پیامک نوروزی برای مردم ارسال کرد.

متن پیام این بود «مردم عزیز ایران؛ کشور امروز به رای شما نیاز دارد. جمعه 7 اسفند، آینده پر امید ایران را رقم بزنیم. حسن روحانی رئیس جمهور».

بکار بردن لفظ امید در آن پیامک اعتراضات و انتقاداتی به همراه داشت. چرا که دولت حامی لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

ضمن اینکه حسن روحانی خود نیز به عنوان یکی از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گردونه انتخابات حضور داشت و ارسال پیامک انبوه و استفاده از عنوان رسمی خود در آستانه انتخابات انتقاداتی به همراه داشت.

دولت روحانی تا کنون دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در کشور برگزار کرد و انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم  و شورای های دور پنجم را در اردیبهشت امسال برگزار می کند که در همه این  انتخابات رئیس جمهور با ارسال پیامک های تبریک نوروز، شائبه کار تبلیغاتی را به وجود آورده است.

هرچند واعظی وزیر ارتباطات امروز سه شنبه اول فروردین در توضیحی در این باره تاکید کرد که برای ارسال این‌گونه پیامک‌ها (پیامک‌های مناسبتی) هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد. این در حالی است که برای ارسال پیامک از سوی مردم، هزینه هایی زیادی دریافت می شود.

 

photo_2017-03-21_11-57-15

هزینه ارسال پیامک در سال گذشته بدین شرح بود؛

 

اپراتور  تعرفه جدید پیامک

همراه اول  ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۲ ریال

  ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال و لاتین ۲۷۶ ریال

ایرانسل  ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال

  ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال

رایتل  ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال

  ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال

تالیا  ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۱۷۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال