دیدار انتخاباتی مسعود پزشکیان با یکی از سران فتنه/ پزشکیان باید استیضاح شود

گروه سیاسی- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس اخیرا دیداری با سید محمد خاتمی بعنوان یکی از سران فتنه داشته، گفت: محوراین دیدار برای کاندیداتوری پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری بود.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه اخیرا مسعود پزشکیان نماینده تبریز، اسکو و آذر شهر و نائب رئیس اول مجلس با یکی از سران فتنه دیدار داشته، گفت: دیدار پزشکیان بعنوان نائب رئیس اول مجلس با یکی از سران فتنه محل اشکال است.

وی با بیان اینکه دیدار پزشکیان جدا از دیدار برخی از نمایندگان اصلاح طلب با این سران فتنه بوده، گفت: حدود 60 نماینده اصلاح طلب به مناسبت هفتم اسفند سالروز پیروزی لیست امید در انتخابات مجلس دهم با یکی از سران فتنه دیدار کردند که برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس هم در این دیدار حضور داشتند اما آقای پزشکیان دیداری جداگانه با یکی از سران فتنه داشته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه محور دیدار پزشکیان با یکی از سران فتنه برای کاندیداتوری پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری بوده، گفت: پزشکیان در این دیدار برنامه ای در 10 صفحه تدوین کرده و به یکی از سران فتنه ارائه می کند که وی با مشاهده رئوس برنامه به پزشکیان می گوید با این برنامه شما منتقد دولت هستید در حالی که باید کمک کنید تا روحانی برای بار دوم هم رای بیاورد.

کریمی قدوسی گفت: پزشکیان در جواب به یکی از سران فتنه می گوید که روحانی باید انصراف دهد و بهتر است کاندیدا نشود و من خود می خواهم کاندیدا شوم و معلوم است که برنامه جدید دارم.

وی با بیان اینکه دیدار پزشکیان با یکی از سران فتنه، التزام عملی وی به ولایت فقیه را زیر سوال می برد، تصریح کرد: فتنه خط قرمز نظام است و با فتنه گران هیچ رابطه ای نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم با فتنه گران قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی کنند، تصریح کرد: ظاهرا آقای پزشکیان خود را جدا از مردم می داند که با فتنه گران آشتی کرده و برای حضور در انتخابات از آنها کسب اجازه می کند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه پزشکیان باید بعنوان نائب رئیس مجلس پاسخگوی رفتار خود باشد، افزود: علاوه بر شکایت از 60 نماینده دیدار کننده با این فتنه گر، از پزشکیان هم شکایت کردیم.

وی افزود: ما در این شکایت خواستار رسیدگی به حریم شکنی پزشکیان شدیم وهم به رئیس مجلس نامه نوشتیم و شکایت کردم و هم خواستار استیضاح وی، شدیم و هم اسناد و مدارک خود را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا این نهاد قانونی در هنگام بررسی صلاحیت پزشکیان انتخابات بعدی دقت لازم را داشته باشد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 80 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این ماده نمایندگان براساس مسؤولیت نمایندگى، متعهد و ملتزم به حفظ حیثیات مجلس و نمایندگان، و رعایت نظم و نوبت و اجرای آیین ‏نامه داخلى مى‏ باشند. در مواردى ‏که نماینده‏ اى رعایت تعهدات فوق را ننماید، رئیس مجلس می تواند در جلسه علنی به آنها تذکر و اخطار دهد و حتی آنها را به هیئت رئیسه مجلس احضار و توبیخ کند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در حال حاضر ما نمایندگان خواستار اعمال این ماده از سوی رئیس مجلس و دادن تذکر، اخطار و توبیخ پزشکیان هستیم که به دیدار یکی از سران فتنه رفت.

وی با اشاره به ماده 26 آئین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این ماده هر گاه نمایندگان به نحوه ایفاى وظایف رئیس یا سایر اعضاى هیأت رئیسه مجلس معترض باشند، مى‏ توانند طى تقاضاى کتبى با امضاى حداقل 25 نفر و یا به‏ درخواست کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلى مجلس، تشکیل هیأت رسیدگى به اعتراضات، مرکب از رؤساى کمیسیون‌هاى تخصصى و اعضای کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلى مجلس را درخواست نمایند. 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در حال حاضر ما 26 نماینده مجلس در نامه ای خواستار تشکیل هیات رسیدگی به اعتراضات در خصوص دیدار پزشکیان با یکی از سران فتنه شدیم.