حاجی بابایی: رای اعتمادهای دولتی، نقطه ضعف مجلس بود

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به گذشت حدود ۱۰ ماه از عمر مجلس دهم و با ارزیابی عملکرد این مدت از مجلس، اظهار داشت: مجلس دهم مانند همه مجالس ادوار گذشته نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد.

وی در توضیح این مسئله گفت: از جمله نقاط قوت مجلس دهم این بود که در مسیر کار کارشناسی، تصمیمات خوبی گرفت که برنامه ششم توسعه نمونه ای از آن است؛ به گونه ای که شاید بتواند گفت بیشترین وقت مجلس را در مدت اخیر، برنامه ششم به خود اختصاص داد و چهره کارآمدی از مجلس نشان داد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: نمایندگان، برنامه ششم را با نگاه مثبت و با رویکرد مردمی بررسی کردند و تصمیمات خوبی را رقم زدند.

حاجی بابایی بررسی دقیق بودجه ۹۶ را نقطه قوت دیگر مجلس دهم خواند و گفت: بودجه سال آینده مبتنی بر احکام و اهداف برنامه ششم توسعه بررسی و تصویب شد.

وی همچنین با اشاره به نقاط ضعف و اشکال مجلس دهم در حدود یک سال اخیر اظهار داشت: نگاه کاملا دولتی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از جمله مسائل قابل تاملی است که هر چند شاید با هدف کمک کردن به دولت در ماههای باقیمانده از عمر آن صورت گرفت، اما از جهت سیاسی و توجه به آرمانهای انقلابی قابل تامل بود.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: علاوه بر این، برخی اقدامات مجلس مانند اصلاح بودجه ۹۵ از جمله مسائلی است که نمی توان آن را مثبت تلقی کرد؛ به گونه ای که با این اصلاحیه، یک حباب ۹۰ هزار میلیارد تومانی در نقدینگی کشور ایجاد شد که کاهش قدرت خرید مردم را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین برخی حواشی در ساماندهی آراء نمایندگان را از دیگر نکات قابل تامل و نشانه ضعف در عمر ۱۰ ماهه مجلس دهم تاکنون توصیف کرد.

حاجی بابایی همچنین درباره حرکات زیگزاگی برخی نمایندگان در تشکیل فراکسیونهای اصلی سیاسی در مجلس نیز، اظهار داشت: در مجلس دهم علاوه دو فراکسیون نمایندگان ولایی و امید، گروهی از نمایندگان با عنوان «مستقلین»، سومین فراکسیون را درست کردند که جهت گیری های خاص خودش را دارد و هر بار متناسب با شرایط با یکی از دو فراکسیون اصلی همراهی می کند و این مسئله در ۱۰ ماه اخیر خودش را نشان داده است.