حضور سپاه در برخی مرزها برای جلوگیری از نفوذ داعش

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دستگاههای نظامی ایران در سال 1395 به خوبی به وظایفشان عمل کردند، اظهار کرد: مولفه‌های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مولفه های قابل دفاعی است و ما از عالی ترین سطح شاخص امنیت برخوردار هستیم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به جابجایی‌هایی که بنا بر اقتضائات در قوای مرزی کشور صورت می‌گیرد،تصریح کرد: در برخی از موارد جابجایی‌هایی بین 3 دستگاه اصلی حفاظت از مرز که عبارت از ارتش، مرزبانی و سپاه است، صورت می‌گیرد و بر حسب توان عملیاتی و تجهیزاتی که این نیروها در اختیار دارند، موفقیت های لازم را به دست می‌آورند.

وی با اشاره به شرایط جدیدی که در برخی مناطق همچون غرب و شمال غرب کشور  حکمفرما شده است؛ گفت: با توجه به اینکه وضعیت آن سوی مرز با پیدایش داعش، از حالت ایذایی خارج شد و به عرصه اقدامات تهاجی قدم نهاد،طی سالیان گذشته بخشی از محورهای غرب و شمال غرب کشور به دست سپاه پاسداران سپرده شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به توفیق بالای سپاه پاسداران در تامین امنیت بویژه در مناطق مرزی، خاطرنشان کرد: سپاه طی سالیان گذشته در قالب توانمندی هایی که از خود ارائه کرده، در بالا نگه داشتن سطح امنیت کشور موفق عمل کرده است.