ضرغامی:کلید حل مشکلات کشور نگاه به استان‌ها است

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما صبح امروز (پنج‌شنبه) در دومین مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب به ضرورت توجه به افکارعمومی اشاره کرد و اظهار داشت: افکارعمومی اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل در قرآن مکرراً به این معنا اشاره شده است. 

وی افزود: یکی از پرسش‌های جدی جریان موسوم اصولگرایی که امروز تبدیل به جریان انقلابی شده است این است که در جلب افکارعمومی موفق عمل نکرده است. 

رئیس اسبق صدا و سیما با بیان اینکه جبهه انقلاب به خصوص در دوره‌های انقلاب در انتخابات موفق نبوده است، علت این عدم موفقیت را عدم ارتباط مؤثر با افکارعمومی عنوان کرد. 

ضرغامی در همین خصوص توضیح داد: اصولگرایان حتی در سال 84 که آقای احمدی‌نژاد البته شخصیت دیگری داشت و منتخب جریان اصولگرایی کس دیگری بود، نتوانست موفق شود و منتخب اصولگرایان نفر ششم شد.

به اعتقاد ضرغامی، انتخابات این دوره با پدیده جدی فضای مجازی مواجه است و دشمن از یکسو و رقیب از سوی دیگر برای فضای مجازی برنامه دارد. 

وی ادامه داد: اخبار حکایت از این دارد که شبکه‌ها و سایت‌ها خریداری شده و در ایام تبلیغات انتخابات، اینها همه‌جانبه با انتشار گسترده در فضای مجازی کارها را دنبال خواهند کرد. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به ضرورت وحدت پرداخت و تصریح کرد: در غیاب احزاب گسترده، فراگیر، شخصیت‌های محوری و کلیدی که بتوانند اکثریت نیروهای انقلابی را دور هم جمع کنند، راه‌اندازی این جبهه از اموری است که تصور آن نیز دشوار است. 

ضرغامی می‌گوید که باید از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان نهالی نوپا پاسداری کرده و این نهال احتیاج به آبیاری، سمپاشی، هرس و تکیه‌گاه دارد که قوام گرفته و تبدیل به یک شجره شود. 

وی ادامه داد: این مجمع عمومی که تشکیل شده و قریب به 3 هزار نفر با سازوکار قابل قبول گرد هم جمع شده‌اند، اولین تضمین برای سلامت جبهه انقلاب هستند، البته برخی‌ها نگران هستند و شما اگر آنها با این مقوله همکاری نکردند، این را به حساب مقابله با جمع نگذارید. 

رئیس اسبق صدا و سیما در همین زمینه به سعید جلیلی و اظهارات وی در مورد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: آقای جلیلی را همه قبول داریم، بنابراین ایشان اگر نگران جبهه مردمی و نیروهای اسلامی است، نگرانی ایشان احترام بگذاریم و مراقب باشیم خطایی صورت نگیرد و بعد ببینیم به آقای جلیلی و دیگران اضافه شود. 

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر کسی به خاطر رفاقت و دوستی با من چشم را بر شایستگی دوست دیگری ببندد، بنده سر پل صراط یقه آنها را خواهم گرفت. 

رئیس اسبق صدا و سیما با تأکید بر اینکه شما از من خواستید که نامزد شوم، گفت: صمیمانه تقاضا می‌کنم که شرعاً و به لحاظ قانون تشکیلات جبهه، فرمایشات دوستان و بیان‌های آنها را به دقت توجه کنید. 

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای نداشته‌ایم، گفت: رئیس‌جمهوری نبوده که ریاست جمهوری خود شکست بخورد و این اولین دوره‌ای است که ما چنین برداشتی داریم. 

ضرغامی در مورد برنامه‌ها و ایده‌های خود نیز اظهار داشت: 3 گروه از کارشناس‌ترین دوستانم را مسئول کردم تا در مورد مسائل اولویت‌دار کشور را بررسی کنم، این کار صورت گرفته و نتایج خوبی نیز داشته است و درباره حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی با اولویت 20 مورد طراحی و اقدام عادل را صورت دادم. 

به اعتقاد وی، به اندازه کافی در کشور قانون تصویب و حرف زده شده است و در سال‌های اخیر نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و بسیاری از سخنرانی‌های خوب امروز نیز در 24 محور اقتصاد مقاومتی وجود دارد. 

رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد: سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری هم در 80 بند ارائه شده و دولت آقای روحانی نیز برای آن ستادی تشکیل داد و طرح‌های بسیاری اجرا شد و آقای روحانی آنها را اعلام کردند و مقام معظم رهبری هم در برخی موارد این اقدامات را تأیید فرمودند و کارهایی صورت دادند. 

وی، مدیریت داشته‌ها و نگاه‌های استانی را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها برای ارائه کشور عنوان و تأکید کرد: یکی از کلیدهای حل مشکلات کشور، نگاه به استان‌ها است و در خیلی از استان‌ها باید برنامه خاص و ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کنیم.