آخرین توصیه انتخاباتی هاشمی رفسنجانی/ عبور از روحانی؟

گروه سیاسی- ثبت نام محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پیام های بسیاری به همراه داشت.

به گزارش افکارنیوز، محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی که رابطه نزدیکی میان این دو برادر وجود داشت پس از ثبت نام اظهار کرده بود که من با توجه به آرمان و اندیشه مرحوم هاشمی که اعتلای ایران، رفاه و آسایش برای مردم است، بر آن شدم از این طریق در حد توان خود، آرمان‌های ایشان را پیگیری کنم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم شما فردی بوده یا تصمیم جمعی خانواده مرحوم هاشمی بوده است، ‌اظهار کرد: این تصمیم، تصمیم جمعی خانواده ایشان است.

هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع روحانی کنار خواهید رفت؟ تصریح کرد: این حرف‌ها برای کناره گیری زود است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که آیا شما با اصلاح طلبان هم مشورت کرده‌اید؟ گفت: با برخی افراد در این زمینه صحبت کرده‌ام که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم. من هم مشورت داشته‌ام و هم به من تکلیف شده که در انتخابات حضور داشته باشم، زیرا صحنه‌های انتخابات بسیار حساس است و به من تکلیف شد که در صحنه حضور داشته باشم.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات مستقل است افزود: ضرورت هایی وجود داشته که من کاندیدا شوم از جمله توصیه‌های مرحوم هاشمی. نظر ایشان این بود که با توجه به صحنه رقابت‌ها حتما لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد و من بر این اساس وارد انتخابات شدم.

محمد هاشمی در سخنان خود به این موضوع مهم اشاره می کند که مرحوم هاشمی رفسنجانی به وی توصیه کرده بود در انتخابات ثبت نام کند ، این موضوع نشان می دهد شاید هاشمی از عملکرد روحانی و دولت یازدهم رضایت نداشته و به همین دلیل بوده که به برادر خود می گوید باید در انتخابات حضور یابد.

از سوی دیگر توصیه خانواده هاشمی نیز این بوده که محمد هاشمی در صحنه حضور پیدا کند، این موضوع نیز نشان می دهد خانواده هاشمی نیز رضایتی از عملکرد دولت نداشتند زیرا در غیر اینصورت حمایت صد در صدی خود از روحانی را اعلام می کردند نه اینکه تصمیم بگیرند محمد هاشمی در انتخابات ثبت نام کند.