جهانگیری نامزد پوششی یا رقیب روحانی؟ / چرخش اصلاح طلبان به سمت آقای معاون اول

گروه سیاسی- ماههاست اصلاح طلبان بر سر حضور نامزد پوششی برای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشمکش دارند، روزی از ضروریت یک نامزد ضربه گیر صحبت می کردند و روزی دیگر تاکید بر وحدت بر روی روحانی داشتند اما با حضور جهانگیری معاون اول روحانی در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام برای ریاست جمهوری مشخص شد نامزدی در کنار روحانی به رقابت می پردازد اما آیا جهانگیری نامزد ضربه گیر و پوششی روحانی است؟

به گزارش افکارنیوز، احمد شیرزاد نماینده سابق مجلس و از فعالین اصلاح طلب اعلام کرده" نامزدی آقای جهانگیری تحت عنوان نامزد پوششی صحیح نیست و چنین صفتی در شان آقای جهانگیری نیست."

این سخن و حمایت های جسته و گریخته برخی اصلاح طلبان از جهانگیری نشان می دهد این جریان سیاسی بیش از هر جریانی نگران شکست روحانی در انتخابات است زیرا می دانند شکست روحانی شکست جریان اعتدالی و اصلاح طلبی با هم است.

به نظر می رسد یکی از دلایل حضور جهانگیری در انتخابات بر خلاف آنچه رسانه های اصلاح طلب ادعا می کنند که نامزد پوششی بوده است به دلیل ضعف عملکرد روحانی و دولت یازدهم بوده است .

آذر منصوری یکی دیگر از اعضای فعال اصلاح طلبان نیز در واکنش به پوششی بودن جهانگیری عنوان کرد: طرح نامزد پوششی به مسخره گرفتن افکارعمومی است. گفته شده نامزد پوششی فردی است که قرار است نامزد اصلی را حمایت کند. این مفهوم به این معناست که نامزد اصلی ما به تنهایی توان رقابت در عرصه انتخابات را ندارد و در برخی موارد دچار ضعف است و ما افرادی را مطرح می‌کنیم که بتوانند این نامزد را در این موارد یاری کنند. چنین اقدامی در وهله اول به معنی تضعیف نامزد اصلی است. یعنی این که ما به افکارعمومی و مردم می‌گوییم که نامزد اصلی ما ضعیف است.

بر اساس سخنان منصوری ثبت نام جهانگیری نشان می دهد او نه تنها کاندیدای پوششی نیست که نشان می دهد اختلافات اصلاح طلبان و اعتدالیون جدی تر از آن است که به نظر می رسد و این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان در انتخابات حتی از روحانی عبور کرده و جهانگیری را حمایت صد درصدی کنند.

در هر صورت این مساله کاملا مشهود است که روحانی به دلیل عملکرد ضعیف دولت از محبوبیت اش کاسته شده و همین نگرانی باعث شده اصلاح طلبان هر ترفندی دارند برای انتخابات ریاست جمهوری رو کنند تا دولت را از دست ندهند.