دولت روحانی 50 هزار میلیارد از درآمد 80 هزار میلیاردی یارانه ها را هزینه خود کرد/ تنها 35 هزار میلیارد به مردم داده شد

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار نیوز با اشاره به ضرورت افزایش یارانه های مردم، گفت: وقتی می خواهیم یارانه طبقات محروم جامعه را اضافه کنیم، آقای لاریجانی می گوید بودجه ای برای افزایش یارانه ها نیست. آما آقای لاریجانی در همین مجلسی که شما رئیس آن هستید، موقع  بررسی برنامه ششم توسعه ما لیست و ریز درآمد هدفمندی یارانه ها را تکثیر و منتشر کردیم.

وی افزود: دولت در سال گذشته 80 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از فروش حاملهای انرژی نفت، بنزین و گازوئیل داشت. قبل از اجرای  قانون هدفمندی یارانه ها، دولت یک تومان از محل فروش بنزین درآمد نداشت که این موضوع را با نگاه به لوایح بودجه سالانه متوجه می شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از اجرای این قانون، هزینه و درآمد دولت برابر بود. اما اجرای این قانون برای دولت 80 هزار میلیارد د تومان درآمد ایجاد کرد.

کریمی قدوسی تاکید کرد: سال گذشته از درآمد 80 هزار میلیارد تومانی، تنها 35 هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شده و بقیه در دولت هزینه شده است.

وی گفت: در همین راستا ما شاهد هستیم که بودجه نهاد ریاست جمهوری 300 درصد افزایش یافته و این درآمد 50 هزار میلیارد تومانی در آنجا هزینه می شود.

این نماینده حامی آیت اله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیت اله رئیسی می گوید که من بعنوان رئیس جمهور در دولت کار و کرامت به مجلس لایحه می دهم و این روند را اصلاح می کنم. یعنی 50 هزار میلیارد از این 80 هزار میلیارد تومان را به طبقات ضعیف جامعه اختصاص می دهم.

کریمی قدوسی با اشاره به هدف از اجرای این قانون گفت: هدف از اجرای این قانون ارتقای سطح زندگی افراد متوسط به پایین، جلوگیری از اتلاف سوخت و صرف جویی در سوخت بود که باید با پیروزی آیت اله رئیسی در انتخابات روز جمعه این هدف محقق شود.

وی با اشاره به افتتاح های نمایشی حسن روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی گفت: 90 درصد پروژه هایی که دولت روحانی افتتاح کرد، مربوط به دولت قبل است. این طرح های نیمه تمام بوده و الان تمام کردند.

این نماینده حامی آیت اله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفر خود به شیراز در فروردین امسال گفت: در این سفرم مردم می گفتند متروی آماده افتتاح بود اما درهای آنرا بستند تا روحانی در زمان انتخابات افتتاح کنند. این مترو را یک سال و نیم نگه داشتند تا در ایام انتخابات افتتاح شود.