برخی مسئولین دولت گرایش غربی- آمریکایی دارند/ ضرورت تغییر تاکتیک دولت در قبال آمریکا

گروه سیاسی- حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تحریمهای جدید مجلس سنای آمریکا علیه ایران گفت: سیاست و رفتا آمریکا خباثت آمیز است. آمریکا از اول انقلاب تا کنون با ایران سر دشمنی دارد اما برخی مسئولین ما چون گرایش غربی دارند، فکر می کنند دشمنی آمریکا با ما تمام شده است.

وی افزود: این عده از مسئولین متوجه نیستند که ما با دشمن 40 ساله و غیر قابل اعتماد روبرو هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مسئولین به آمریکا، گفت: با نگاه فعلی مسئولین به آمریکا، در خوشبینانه ترین حالت، شاهد ادامه تحریم و تهدید آمریکا علیه دولت و ملت ایران هستیم.

کامران با بیان اینکه دولت روحانی در قضیه برجام نباید به آمریکا اعتماد می کرد، گفت: دولت روحانی از صفر تا صد برجام را اجرا کرد اما آمریکایی ها از اول بد عهدی کرده و نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر از چندگاهی تحریمهای جدید وضع می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی باید رفتار خود را در مقابل آمریکا تغییر دهد، گفت: باید در تاکتیک ها تجدید نظر شود. باید درشت حرف زد و مثل آمریکا از اجرای تعهدات امتناع کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر دولت روش خود را تغییر ندهد، باید منتظر اقدامات خبیثانه دیگر آمریکا باشیم.

کامران گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی باید طرحهایی آماده و برنامه ریزیهایی داشته باشند تا قبل از اقدام آمریکائیها، آنها را اجرایی کنند نه اینکه منتظر اقدام آمریکا باشند و تازه بعد از اقدام آنها از خود انفعال نشان دهند.

وی تاکید کرد: ما باید دور اندیشی کنیم و هجرت زمانی داشته مثل امام راحل که در مسائل مختلف دوراندیشی های دقیقی داشت.

نماینده شاخص مجلس گفت: تا زمانی که ملت ایران پای نظام و انقلاب ایستاده و یک رهبری مقتدر و هوشیار همچون مقام معظم رهبری داریم، توطئه های آمریکا هیچ ثمری نخواهد داشت.

کامران با اشاره به راهپیمایی در پیش رو روز قدس در جمعه این هفته گفت: مردم هوشیار و با غیرت در روز قدس پیامهای خود را به کاخ سفید و سردمداران آمریکا خواهند داد که امیدواریم مسئولین دولتی به خود بیایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ضرورت اقدام مقابله به مثل از سوس دولت ایران اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید طرحی در همین راستا تهیه کرده و با تصویب آن در  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و صحن مجلس پاسخ محکمی به آمریکا بدهند.