غرضی: مردم ناراضی اند، رفع مشکلات اولویت اصلی کابینه دولت دوازدهم باشد

 سید محمد غرضی وزیر دولت سازندگی در رابطه چگونگی روش و نحوه ترمیم کابینه در وزرای دولت دوازدهم گفت: آنچه در کشور می گذرد نارضایتی شدید مردم نسبت به جوانب مختلف جامعه است. باید کابینه ای انتخاب شود که به دنبال رفع این مشکلات باشد.

 

وی اظهار داشت: جوانگرایی باید سرلوحه دولت دوازدهم قرار بگیرد و در عین این که در کنار جوان ها باید از افراد با تجربه نیز استفاده شود. نکته مهم در دولت ها الکترونیکی کردن آن است، اشخاص می آیند و می روند و آنچه در دنیا به نحو احسن از آن استفاده می شود دولت الکترونیکی است که شفافیت را بوجود آورده است.

 

غرضی در ادامه افزود: با استفاده از دولت الکترونیکی مردم بدون واسطه می توانند کارهای خود را جلو بیاندازند. تا تکنولوژی را میان مردم و دولت ها واسطه قرار ندهیم دولت چه جوان باشد چه سالخورده روند رو به رشدی نخواهیم داشت.

 

وزیر دولت های پیشین بیان داشت: نباید اینقدر مردم را به زحمت انداخت و آنها را به پای میز مدیران کشاند تا گرفتاری برای آنها ایجاد شود.   

 

وی تاکید کرد: قطعا توسعه اقتصادی و نگاه ترمیمی به کابینه دولت، بهتر از نگاه فراجناحی و سیاسی برای تغیر وزا است. روش های سیاسی برای تغیر کابینه در دولت بعدی مناسب نیست، یعنی گذاشتن افراد به جای افراد دیگر در دولت با نگاه سیاسی اشتباه است.

 

 

غرضی با اشاره به اینکه به جای اینکه افراد را عوض کنیم باید قوانین و مقررات را ترمیم کنیم، تصریح کرد: اگر افراد عوض بشوند هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد چون با جایگزین کردن افراد در روند کاری مردم تسهیلی به وجود نیامده است.

 

وی درباره تکرار وعده انتخاباتی قالیباف از زبان روحانی مبنی بر ایجاد سالانه 950 هزار شغل گفت: اراده ایجاد شغل به روش ها است نه به زبان و گفتار اشخاص، یعنی تا روش و راهکاری برای این موضوع ارائه نشود بیان کردن نظرات کار اشتباهی است. در کشوری که سود سرمایه گذاری برای تولید و سود تسهیلات صنعتگران که از بانک ها دریافت می کنند بالای 2 درصد باشد هر شغلی هم که ایجاد شود بعد از مدتی به صورت خودکار از بین می رود.

 

غرضی ادامه داد و گفت: متاسفانه در کشور ما سود بانکها به صورت سرسام آوری بالا است و تا 25 درصد هم می رسد که این موضوع کمر تولید کننده را می شکند.امکان ندارد با این روندی که وجود دارد یک تولید پایدار داشته باشیم.