نه وعده های سیف محقق شد و نه دولت لایحه داد برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حضور سیف در جلسه غیر علنی مجلس در روز سه شنبه 20 تیر جهت بررسی مشکلات موسسات مالی- اعتباری و سپرده گذاران آنها گفت: آقای سیف در آن جلسه وعده هایی به نمایندگان و سپرده گذاران داد که هیچ کدام محقق نشد.

وی افزود: آقای سیف در این جلسه به نمایندگان اعلام کرد که مشکلات سپرده گذاران حل می شود و پول های آنها برگردانده خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از اظهارات سیف، آقای لاریجانی رئیس مجلس هم رسما اعلام کرد که دولت ظرف یک هفته لایحه ای به مجلس ارائه تا با استفاده از ظرفیت های قانونی، گشایشی در مشکلات موجود ایجاد کند و مشکلات موسساتی همچون کاسپین، آرمان و ... حل و راهکارهای لازم را مشخص نماید.

حاجی دلیگانی گفت: از آن روز تا کنون 10 روز گذشته اما نه پول سپرده گذاران پرداخت شد و نه دولت لایحه ای به مجلس آورد تا راهکاری باشد برای حل معضلات موجود.

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون از مردم و خانواده ها درگیر مشکلات موسسات مالی- اعتباری هستند، گفت: مردم به ما مراجعه می کنند و از گرفتاریهای خود می گویند اما مسئولین توجهی ندارند.

نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ندادن پول مردم از سوی این موسسات باعث بروز مشکل در بسیاری از خانواده ها شد و چه بسا در خانواده ها و زن و مرد مرتب دعوا و اختلاف دارند.

حاجی دلیگانی افزود: برخی از مردم اندک سرمایه خود و برخی هم پول رهن منزل خود را به موسسات دادند و اکنون می بینند که دست شان به هیچ جا بند نیست.

وی گفت: مردم از این ناراحت هستند سیف و حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی از طریق رسانه ها و صداوسیما اعلام می کنند که پول مردم در حال پرداخت است ولی وقتی مردم به موسسات مراجعه می کنند، می بینند خبری نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این وعده های دروغین به بی اعتمادی مردم به بانک مرکزی انجامیده است.

حاجی دلیگانی گفت: با این وجود، نمایندگان چاره ای جز سوال از رئیس جمهور ندارند و باید طرح سوال از رئیس جمهور در دستور صحن مجلس قرار گیرد و وقت کشی در این زمینه معنا ندارد.

علی میرزایی