ادعای فاکس نیوز:ایران به زودی آزمایش موشکی انجام  می دهد

دو تن از مقامات ارشد نظامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز مدعی شدند: دو دشمن آمریکا -ایران و کره شمالی- قصد دارند به زودی آزمایش‌های موشکی انجام دهند.

این دو مقام آمریکایی مدعی شدند: پیش‌بینی می‌شود کره شمالی چهارشنبه شب یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر را آزمایش کند. ایران نیز با پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ برای دومین بار در طول یک‌سال گذشته، تلاش می‌کند یک ماهواره عملیاتی را در مدار زمین قرار دهد.

این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، مدعی شدند سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دقت پایگاه فضایی «امام خمینی (ره) در سمنان (حدود 140 مایلی شرق تهران) را زیر نظر دارند و برآورد اطلاعاتی آنها نشان می‌دهد که ایران برای دومین بار طی یک سال گذشته در شرف پرتاب یک فروند موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا است.

فاکس نیوز به نقل از یکی از این دو مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، مدعی شد ایران قطعات موردنیاز برای مراحل اول و دوم را برروی سکوی پرتاب نصب کرده است و پرتاب این ماهواره‌بر هر لحظه ممکن است صورت بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: تنها چند روز پس از راهیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کاخ سفید، ایران نخستین آزمایش موشک بالستیک خود را در دوران ریاست جمهوری ترامپ انجام داد. این کشور از آن زمان موشک‌های بالستیک و کروز دیگری را نیز آزمایش کرده است. برای مثال، ایران ماه مه سال جاری میلادی، یک فروند موشک کروز را از یک زیردریایی (در تنگه هرمز) پرتاب کرد. نگارنده مطلب در ادامه مدعی شده است: کره شمالی نیز از این نوع زیردریایی‌ها استفاده می‌کند.

مقامات و رسانه‌های غربی همواره جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را به تبادل اطلاعاتی در زمینه فناوری موشکی متهم کرده‌اند.

ماهواره‌بر سیمرغ یک موشک ماهواره‌بر پیشرفته ایرانی از نوع دو مرحله‌ای و با سوخت مایع است.