بطحایی مرحله اول رتبه‌بندی معلمان را به بهترین نحو اجرا کرده است

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه 24 مرداد پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: متأسفانه آموزش و پرورش غرق در روزمره است و برنامه ریزی های مدونی ندارد که نیازمند این است فردی با تجربه و تخصص سکان آن را به دست گیرد.

وی افزود: کمبود اعتبارات آموزش و پرورش به مشکل اساسی در این وزارتخانه تبدیل شده است که باید در آینده با مدیریت صحیح چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نماینده مردم قصرشیرین با بیان اینکه نبود آمار واقعی از نیازهای آموزش و پرورش جزو مشکلات این وزارتخانه است اظهار داشت: عزم عمومی می‌طلبد وزیری سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست بگیرد که پله به پله مقاطع را در این وزارتخانه طی کرده باشد و با این حوزه نیز آشنایی کامل داشته باشد.

تجری اضافه کرد: اهمیت این حوزه می‌طلبد که بودجه ویژه داشته باشد که به جای خودش مصرف شود تا کارآیی و بازدهی مناسبی ایجاد کنند.

وی اجرای دقیق سند بنیادین آموزش و پرورش را دغدغه بزرگان نظام و یکی از مطالبات مجلس عنوان کرد و گفت: باید به این بخش در حوزه وزارت آموزش و پرورش در سالهای آتی پرداخته شود.

نماینده مردم قصر شیرین اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان به صورت سرپرست اداره می‌شود که باید به مشکلات این بخش توجه شود وفردی لایق مدیریت آن را برعهده گیرد.

تجری با تأکید براینکه آقای بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کارنامه موفقی در گذشته در حوزه سامان بخشی کارکنان رسمی و حق التدریسی داشته است، گفت: البته این حوزه به ساماندهی بیشتری نیاز دارد که وزیر آینده باید بیشتر به آن توجه کند.

وی تصریح کرد: حضور آقای بطحایی در وزارت آموزش و پرورش فرصتی برای تقویت این بخش ایجاد می‌کند، ایشان فردی است که همواره به امکانات رفاهی توجه داشته است.

نماینده مردم قصر شیرین اظهار داشت: در حوزه رتبه بندی معلمان کارنامه درخشانی داشته و مرحله اول آن را به بهترین نحو انجام داده و می تواند مرحله دوم هم به همین نحو ادامه یابد.

**بیرانوندی: همه دستگاه‌ها باید برای تحول در آموزش و پرورش کمک و حمایت کنند

به گزارش تسنیم، محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: همه کاستی‌های دولت یازدهم و فرصت سوزی‌ها آگاهی دارند که باید فردی برمسند وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا در ایجاد فرصت‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این باور هستند که اگر قرار بر تحولی در آموزش و پرورش باشد نیازمند عزم ملی است که باید مجلس، رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و همه دستگاه‌های کشور از این وزارتخانه حمایت کنند.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره اظهارات رئیس جمهور در کلیات کابینه تصریح کرد: رئیس جمهور امروز گفت که این وزارتخانه را به کسی می‌خواهد بسپارد که حتما تحول ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: آقای بطحایی راه تقویت نیروی انسانی را می‌داند. اقدام ایشان در سال 94 به رشد 112 درصدی حقوق فرهنگیان منجر شد.