کرباسیان: آمده‌ام کاهش بیکاری را عملیاتی کنم

 مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ مردادماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود اظهار داشت: همگی خواستار پیشرفت ایران و وضعیت رفاهی مردم هستیم. دولت یازدهم موفق شد با همکاری و پشتیبانی مجلس و قوه قضاییه و دیگر ارگان نظام اقتصادی از شرایط بحرانی خارج و در وضعیت باثباتی به رشد ۱۲. ۵ درصدی و تورم تک رقمی دست یابد. اتخاذ سیاست‌های خردمندانه در دولت تدبیر و امید بوده که ثبات را به اقتصاد کشور بازگردادند.

وی افزود: از تلاش‌های ارزشمند آقای طیب‌نیا که سهم بزرگی در این راه داشتند تشکر و قدردانی کنم. شاغل شدن جوانان این جامعه خصوصا تحصیل کرده‌های جامعه، مولفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ای است که رهبر انقلاب برای امسال تأکید دارند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد همچنین دولتی بودن اقتصاد کشور، رانتی و غیرشفاف بودن و سیاست زدگی را از جمله مشکلات اقتصادی کشورمان برشمرد و گفت: اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و افزایش اشتغال برای جوانان باشیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه برای رفع این مشکل تاریخی و اقتصادی کاری بزرگ و خطیر انجام دهیم که این کار در دولت یازدهم شروع شده و باید با شتاب بیشتر و قاطعانه ادامه یابد.

کرباسیان اضافه کرد: مأموریت اصلی بنده عملیاتی‌سازی اقتصاد مقاومتی است. آمده‌ام تا برنامه‌های مصوب گسترش تولید داخلی و کاهش بیکاری را عملیاتی کنم.