شرکت‌های خصوصی، حیاط خلوت مسئولان وزارت بهداشت

 احمدعلیرضا بیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  بر مبنای قانون برنامه پنجم توسعه از وزیر پیشنهادی باید سوال کرد که در زمان مسئولیت خود در دوران اجرای این قانون چه اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: اگر قانون پنجم توسعه مقدم بر طرح تحول نظام سلامت اجرا می شد امروز شاهد هزینه های کمر شکن این طرح نبودیم به طوری که امروز بیمه ها ورشکست شدند. مسئولان در اجرای ماموریت خود براساس برنامه پنجم توسعه در طول 4 سال چه کرده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید تشکیل شرکت های غیر دولتی در حوزه بهداشت و درمان با مجوز مجلس انجام میشد این اتفاق رخ نداد علاوه بر آن امروز گردانندگان این شرکت ها مسئولان وزارت بهداشت هستند در حقیقت این همان حیاط خلوت مسئولان وزارت بهداشت است.

علیرضا بیگی عنوان کرد: وزارت بهداشت 400 میلیون تومان در بانک های مختلف سرمایه گذاری کرده است و این هم یک حیاط خلوت دیگر است، معاون غذا و دارو شما خود شرکت دارد و فروشنده و خریدار و واردت کننده است، قول دادید برخورد کنید اما اتفاقی نیفتاد. پشتیبان وی چه کسی است؟

وی گفت: به نمایندگان پاسخ دهید که نمایندگی داخلی لنز های چشمی آلمان متعلق به چه کسی است.حضور ذی نفعان بخش خصوصی در بخش های دولتی موجب تعارض بین منابع عمومی و خصوصی می شود. امروز بودجه بی شمار وزارت بهداشت پاسخگوی هزینه های کمرشکن طرح تحول سلامت نیست.