پیکر شهید «محسن حججی» به کشور باز می‌گردد

 ۲۱ روز از شهادت شهید سرافراز اسلام، شهید محسن حججی می‌گذرد؛ شهیدی که چشمان نافذ و شجاعت غبطه برانگیزش که با اخلاصی الهی آمیخته شده بود، مردم ایران را با هر گرایش و سلیقه‌ای تحت تاثیر قرار داد و ارزش والای مدافعان حرم را بار دیگر برای همگان به اثبات رساند.

حالا خبر بازگشت پیکر مطهر شهید محسن حججی رسیده است. شهیدی که همچون مولایش سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بی سر است و اکنون سرش در آسمان جایگاهی برای طواف دل‌های عشاق الحسین(ع) است.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دیروز (دوشنبه) طی سخنانی که به تشریح پیروزی‌های اخیر مقاومت علیه داعش در مرز‌های لبنان و سوریه اختصاص داشت، خبر از توافق موسوم به «جرود» با داعش برای تبادل اسرا و پیکر شهدای مقاومت داد.

سید مقاومت در سخنان دیروز خود چنین گفت که «در گفت‎وگو با داعش شرط گذاشتیم که پیکر همه شهدای اتباع مختلف را به مقاومت تحویل دهند. مرحله اخیر توافق جرود بین حزب الله لبنان و داعش مربوط به تحویل پیکر شهدا و اسیر حزب الله است. تنها اسیر ما احمد المنیر معتوق است و هیچ اسیر سوری، ایرانی و عراقی نزد تروریست‎‌ها وجود ندارد و آن‌ها پیکر شهدا به جزء پیکر دو لبنانی و یک ایرانی را در صحرا ر‌ها کردند؛ بنابراین اعلام کردیم که سه پیکر وجود دارد که باید تحویل شود؛ دو شهید لبنانی و یک شهید ایرانی که سر او را از تن جدا کردند».

پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله شبکه المیادین گزارش داد که «بر اساس توافق جرود که میان حزب الله و گروه تروریستی داعش منعقد شد پیکر شهید محسن حججی به آغوش وطن باز می‌گردد».

در گزارش المیادین آمده بود که «با رسیدن اتوبوس‌های حامل تروریست‌های داعشی به منطقه «تی دو» تدمر، نیرو‌های مقاومت یک اسیر و پیکر دو شهید خود و پیکر شهید محسن حججی را تحویل خواهند گرفت».

آنطور که سید حسن نصرالله اعلام کرده و در گزارش المیادین نیز آمده است، پیکر شهید بی سر مدافع حرم شهید حججی به زودی تحویل نیرو‌های مقاومت می‌شود و به میهن اسلامی‌مان باز خواهد گشت. قطعا مردمی که در شهر‌های مختلف کشور برای استقبال از خانواده شهید حججی سنگ تمام گذاشتند برای پیکر مطهرش نیز حضوری پرشکوه و حماسی خواهند داشت.

شهید حججی در سال ۱۳۷۱ در نجف آباد اصفهان متولد شد. وی در زمینه ترویج و تبلیغ کتاب و از اعضای فعّال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود و به فعالیت‌های خیریه و نیکوکارانه و کمک به محرومیت‌زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت. شهید حججی همچنین از خادمینِ راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز بود.

شهید حججی از رزمندگان لشکر ۸ نجف، شهر نجف‌آباد اصفهان بود؛ این رزمنده سلحشور روز دوشنبه ۱۶ مرداد در عملیات مستشاری در منطقه التنف در مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و دو روز بعد از آن پس از شکنجه توسط متوحشان داعشی با لبان تشنه همچون اربابش سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) سر از تنش جدا شد.

مادر بزرگوار شهید حججی طی مصاحبه‌ای در مورد اعزام این شهید والامقام به جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها و دفاع از حرم آل الله، گفت که «سال ۹۵ به مدت ۴۵ روز رفت و بعد آمد. بعدش تا یک سال دیگر نرفت. در همین یک سالی که این جا بود حال و هوای دیگری داشت. اصلا در حال خودش نبود. اگر چیزی از او می‌پرسیدی جوابت را می‌داد، اما گویا حواسش اینجا نبود. فقط فکر رفتن بود و می‌گفت: مامان دعا کن من یکبار دیگر بروم. من هم مخالفت می‌کردم. اما وقتی دیدم علاقه دارد و واقعا می‌خواهد به خاطر حضرت زینب (س) و دفاع از حرم ایشان برود حرفی نمی‌زدم. می‌گفت: اگر ما نرویم ما هم می‌شویم مثل این کشور‌ها و اگر نرویم ما هم امنیت نداریم، من هم رضایت دادم و گفتم برو، سپردمت به حضرت زینب (س).»

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز دوشنبه ۳۰ مرداد در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استان‌های یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: «مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند. شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد».

پیکر شهید محسن حججی به کشور باز می گردد اما پیکری بدون سر...

مردم ایران اسلامی برای استقبال از پیکر بی سر و مطهر شهید حججی سنگ تمام خواهند گذاشت همانگونه که برای شهدای گمنام و شهدای غواص عملیات کربلای چهار سنگ تمام گذاشتند.