جزئیات شکایت ریاست جمهوری و ظریف از نماینده مشهد/ شکایت و تخریب 2 رویکرد دولت در قبال منتقدین

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در پی انجام وظایف نمایندگی و بیان اظهار نظرهایی در خصوص برجام و مسائل موشکی، اف ای تی اف، باند نیویورکی ها، نفوذ در دولت و تیم مذاکرات هسته ای و وجود افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت، پنچ شکایت از اینجانب مطرح شده، گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شخص محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه از اینجانب شکایت کردند.

وی با بیان اینکه این شکایات برای اظهار نظر در ایام انتخابات ریاست جمهوری بوده، افزود: این پنچ شکایت به مجلس ارسال شد که سه شکایت رد شد و 2 شکایت برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از این شکایات در خصوص کمک فعالین اقتصادی به ستاد تبلیغات روحانی بود که عنوان شد این فعالین در صورتی کمک می کنند که بعد از انتخابات در فعالیت اقتصادی شرکت داشته باشند این شکایت با بررسی در مجلس رد شد. همچنین شکایت در خصوص باند نیویورکی ها رد شد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه 2 شکایت در خصوص نفوذ در بدنه دولت و وجود افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت و وجود جاسوس در تیم هسته ای بوده که برای بررسی به قووه قضائیه ارسال شد، گفت: این 2 شکایت از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ظریف و عراقچی مطرح شده است .

وی با بیان اینکه وجود جاسوس در تیم مذاکرات کاملا مشخص و اسناد و مدارکی هم در این زمینه موجود است، افزود: چهار جاسوس به نامهای سیروس ناصری، فردی به نام آقای مشکور، فردی به نام آقای شعبانی و عبدالرسول دری اصفهانی در تیم مذاکرات بودند که از این چهار جاسوس سه جاسوس اولی از کشور فرار کردند و فقط دری اصفهانی در زندان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از شکایات مکرر دولت از نمایندگان مجلس گفت: هدف دولت ایجاد رعب و وحشت در بین نمایندگان است و می خواهند با این شکایات مکرر جلوی اظهار نظر نمایندگان را بگیرند تا آنها در یک فضای بدون نقد و نظارت، هر کاری خواستند انجام دهند.

کریمی قدوسی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، اضافه کرد: دولت از نمایندگان شکایت می کند و این شکایت به مجلس و سپس به هیئت نظارت مجلس می رسد که سخنگوی هیئت هم بلافاصله آنرا رسانه ای می کند و سپس تبلیغات رسانه ای اصلاح طلبان و تخریب نمایندگان منتقد شروع می شود.

وی تصریح کرد: اگر هدف هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، اطلاع رسانی است، چرا پرونده محمود صادقی که علیه قوه قضائیه مطالبی بیان داشت و از مجلس به دادگاه ارسال شد، را اطلاع رسانی نمی کنند و فقط پرونده منتقدین دولت رسانه ای می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: متاسفانه یک هماهنگی برای تخریب نمایندگان منتقد دولت می شود تا پس از رسانه ای کردن موضوع، تخریب صورت گیرد.

کریمی قدوسی شکایت دولت از نمایندگان را نشانه یاس و استیصال مقامات دولت در قبال انتقادات نمایندگان دانست و افزود: دولت دوازدهم روحانی همچون دولت یازدهم وی تعامل با آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها و تقابل با منتقدین دولت را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت و قوه مجریه باید به منتقدین احترام بگذارند و بجای تعامل با دشمنان ملت و تقابل با نمایندگان مجلس، تعامل با نمایندگان را در پیش بگیرند و با زیاده خواهان تقابل کنند.

نماینده مشهد با بیان اینکه ما قصد تعامل با دولت را داریم، افزود: متاسفانه دولتمردان در برابر هر انتقادی سریع شکایت می کنند و در واقع شمشیر را از رو بستند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای اظهار نظر در همه امور مملکت آزاد هستند، افزود: نظارت بر حسن انجام امور یکی از وظایف اصلی نمایندگان است و نمایندگان را نمی توان به خاطر اظهار نظر در امور مملکت تحت تعقیب  قرار داد.

وی با طرح این سوال که چرا دولت با فشار رسانه ای از نمایندگان شکایت می کند، تصریح کرد: شکایت از نمایندگان  در دولت روحانی به یک رویه و عادت تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس سوگند یاد کردند تا از حقوق مردم دفاع کنند، افزود: دولت روحانی بجای صحبت با منتقدین از تخریب و شکایت استفاده می کند.

کریمی قدوسی افزود: ما نمایندگان هم می توانیم از دولتمردان، مقامات دولت، ظریف و معاونین وی به اتهام تشویش اذهان عمومی شکایت کنیم. شکایت را همه می توانند انجام دهند. این که هنر نیست.