تریلیاردرها مالیات نمی دهند/ مالیات های سنگین به ورشکستگی تولیدکنندگان انجامید

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به فرار مالیاتی در کشور گفت: در زمینه فرار مالیاتی هیچ خلاء قانونی در کشور وجود ندارد و مسئولین اجرایی باید قانون را دقیق و درست اجرا کنند.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس قانون مالیات تکلیفی را اصلاح کرده و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد که باید در صحن مجلس مطرح و مصوب شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مشکلات موجود در زمینه مالیاتها و فرار مالیاتی به مسئولین اجرایی و نحوه اجرای قانون برمی گردد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به ضرورت اخذ مالیات افزود: با توجه به اینکه ذخایر نفتی کشورروزی به اتمام می رسد، اداره امور کشور باید با اخذ مالیات، صادرات غیر نفتی و درآمد های گمرگی باشد، اما اخذ مالیات نباید به شیوه ای باشد که به نابودی تولید و اشتغال بیانجامد.

وی با انتقاد از شیوه اخد مالیات در کشور گفت: ما می بینیم که تریلیادرها در کشور مالیات نمی دهند و فقط اقشار کم درآمد مالیات پرداخت می کنند.

چهره اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست کاهش وابستگی بودجه دولت به درآمد نفتی گفت: با توجه به این سیاست، دولت به دنبال این است تا با افزایش مالیات، وابستگی بودجه به نفت را کم کند که این خود به باعث فشار مضاعف به تولید کنندگان، کارخانه داران، کارگاههای تولیدی و اقشار مستضعف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی تصریح کرد: فشار مضاعف به تولید کنندگان و کارخانه داران باعث تعدیل نیرو، تعطیلی کارخانه ها و اخراج نیروها می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از تولیدکنندگان 9 درصد مالیات ارزش افزوده می گیرند و علاوه بر آن، آنها مالیات تکلیفی هم می پردازند. از طرف دیگر هزینه های آب، برق و گاز هم افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، یارانه تولید را اختصاص نداد و همه این موارد باعث افزایش فشار به تولید کنندگان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی افزود: علاوه بر هزینه های سنگین مالیات، جریمه های مالیاتی، سودهای بانکی و واردات بی رویه هم به این مشکلات افزوده می شود که همه آنها  باعث تعطیلی کارخانه ها و کارگاههای تولیدی می شود.

وی تاکید کرد: دولت باید با دادن مشوق ها به تولیدکنندگان کمک کند نه اینکه با گرفتن مالیاتهای سنگین و فشارهای مالیاتی، باعث تعطلی کارخانه ها شود.

چهره اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید بطور جدی با فرار مالیاتی مقابله و از فشار مضاعف به تولیدکنندگان بکاهد، گفت: اگر شوه فعلی اخذ مالیات ادامه یابد، هر روز بر مشکلات تولیدکنندگان افزوده می شود و باید شاهد بیکاری نیروهای ماهر و جوان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اینجانب یک شهرک صنعی وجود دارد که 12 هزار نیرو در آنجا مشغول بکار بودند اما از پنج سال پیش به دلیل بروز مشکلاتی از جمله مالیات به تعدیل نیرو پرداختند که هفت هزار نیرو تعدیل شدند و الان این شهرک حدود پنج هزار نیرو دارد.

وی گفت: تعدادی از این شرکت ها کلا تعطیل و برخی با 30 تا 50 درصد ظرفیت در حال کار کردن هستند.