اقدام سایبری ایران علیه آمریکا چگونه خواهد بود؟

 وب‌سایت «پولیتیکو» در گزارشی با اشاره به افزایش تهدید‌های رئیس‌جمهور آمریکا به برهم‌زدن توافق هسته‌ای با ایران نسبت به پیامد‌های لغو برجام از سوی آمریکا هشدار داد.

 

«پولیتیکو» با اشاره به اینکه این اقدام یک‌جانبه آمریکا از سوی ایران بدون پاسخ نخواهد ماند معتقد است که در صورت برهم‌زدن توافق هسته‌ای، هکر‌های ایران حمله‌های سایبری خود را به زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی آمریکا افزایش خواهند داد.

هکرهای ایرانی

 

این نشریه آمریکایی به نقل از کارشناسان سایبری با تأکید بر مهارت بخش سایبری ایران در حمله‌های سایبری مدعی است که به احتمال زیاد نیروگاه‌های برق، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های حساس آمریکا از جمله اهداف هکر‌های ایران خواهند بود.

 

به ادعای «پولیتیکو» هم‌اکنون هکر‌های ایران بیشتر حمله‌های خود علیه کشور‌های غربی را معطوف به سایت‎های تجاری محدود کرده که با برهم‌زدن توافق هسته‌ای ایران می‌تواند به راحتی این حمله‌ها را به سمت دیگری منحرف کند.

هکرهای ایرانی

 

گزارش‌نویس «پولیتیکو» در خصوص مهارت‌های هکر‌ها با اشاره به اینکه ایران طی سال‌ها توانسته مهارت‌های دیجیتالی خود را بهبود بخشد مدعی است که هکر‌های ایرانی در سال‌های گذشته با موفقیت رایانه‌های شرکت نفتی بزرگ «آرامکو» عربستان وهمچنین یک سد آبی در نیویورک را هک کنند.

 

وی همچنین مدعی می‌شود که حمله‌های سایبری ایران پس از توافق هسته‌ای به سمت زمینه تجاری و صنعتی در آمریکا و همچنین رقبای سیاسی خود در خاورمیانه تغییر مسیر داده‌ است.