شورای شهر تهران بجای هزینه تراشی به فکر حل معضل ترافیک و آلودگی باشد

گروه سیاسی- حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه هزینه میلیاردی شورای شهر تهران برای خرید پژو پارس و تبلت قابل قبول نیست، گفت: افزایش هزینه های جاری شورای شهر تهران اقدام نامناسب است و بدتر از همه توجیه و دلیل تراشی برای این اقدام نامناسب است.

وی با اشاره به پرداخت عوارض از سوی همه مردم تهران حتی روستاها و مناطق محروم تهران افزود: مردم محروم تهران هم برای شهر تهران عوارض می پردازند بنابراین این پولهای شهرداری تهران از جیب همین مردم است که باید در جای درست و مناسب هزینه شود.

چهره شاخص مجلس با اشاره به خرید خودروی صفر از سوی اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: این درست نیست که آقایان هنوز کاری برای مردم تهرا انجام ندادند برای خود خودرو گران قیمت خریداری کنند.

کامران گفت: گاهی اوقات می توان یک کالا را مدتها تمیز و سالم نگهداشت و از آن استفاده کرد و نیازی به کالای دیگر نباشد.

وی با اشاره به مسئولیت شوراهای شهر و روستا افزود: این قابل قبول نیست که هر چهار سال که شوراها انتخاب می شوند برای خود امکانات جدید و تازه بگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس تاکید کرد: توقع نبود که اعضای شورای شهر تهران برای خود پژو پارس صفر و تبلت بخرند و یک میلیارد تومان در این راه هزینه کنند.

کامران خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: معضلات اجتماعی، مطالبات مردم و مشکلات شهر تهران را ببینید و در پی حل و ارائه راهکار در این زمینه باشید.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران و ترافیک عمده ترین معضل فعلی تهران است، افزود: حل بخشی از این معضلات جزو وظایف و اختیارات شورای شهر است.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه اعضای شورای شهر تهران در آغاز کار خود، هزینه میلیاردی به شهرداری تحمیل می کنند باعث نارضایتی مردم می شود و مردم با مسئولین زاویه پیدا می کنند.

کامران تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید از هزینه های بیخودی که باعث نارضایتی مردم می شود و خروجی آن هم اسراف و تبذیر است خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید ساده زیست باشند و قناعت پیشه کنند، تصریح کرد: مسئولین در هر رده و مسئولیتی که هستند، باید از رفتار خود مراقبت و در ساده زیستی از امام راحل تبعیت کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس تصریح کرد: اگر مسئولین از این رفتارها جلوگیری نکنند، شاهد افزایش این رفتارها خواهیم بود و موجبات نارضایتی مردم را فراهم می کند.

اعضای شورای شهر تهران در روزهای آغازین فعالیت خود از پول شهرداری تهران 21 خودروی پژو پارس و تبلب برای خود خریداری کردند که جمعا یک میلیارد تومان هزینه شده است.