کنایه عارف به لاریجانی/ رقابت انتخاباتی 1400 آغاز شد؟

گروه سیاسی- رقابت عارف و لاریجانی از ابتدای مجلس بر کسی پوشیده نیست، عارف که به عنوان سرلیست امید و یا همان لیست اصلی اصلاح طلبان به مجلس راه یافت خیلی دوست داشت رئیس مجلس شود اما در مقابل خود رقیبی قدر به نام علی لاریجانی را دید.

به گزارش افکارنیوز، عارف این روزها ریاست فراکسیون امید را بر عهده دارد و در مصاحبه ای کنایه ای جالب به علی لاریجانی زده است.

گفتنی است عکسی در ایام محرم از لاریجانی منتشر شد که وی در کنار یکی از سران فتنه نشسته است و عده ای معتقد بودند لاریجانی قصد دارد از سوی اصلاح طلبان در انتخابات آینده نامزد شود و حتی برخی کارگزارانی ها نیز گویا این موضوع را تائید کرده بودند.

عارف که نامزد شدن در انتخابات سال 92 را در کارنامه خود دارد و در انتخابات آینده یکی از چهره های اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری 1400 است اما در گفت و گویی و در پاسخ به این سوال که "آیا ما در انتخابات ۱۴۰۰ قطعاً کاندیدای اصلاح‌طلب داریم که لازم نباشد به سمت آقای لاریجانی برویم؟! به هر حال در جریان بحث تشکیل کابینه، مباحثی مطرح شد که برخی از وزرای دولت دوازدهم از هم‌اکنون به فکر دولت احتمالی لاریجانی باشند و بخواهند برای او کار کنند." گگفته است: قطعاً ما کاندیدای اصلاح‌طلب خواهیم داشت. ما در شرایطی که رقیب حذف کامل ما را امضاء کرده بود، مشخصاً در سال ۹۲ حدود ۴ تا ۵ کاندیدا داشتیم. بنابر این درشرایطی که در گام‌های دهه ۹۰ موفق بودیم، آیا می‌توانیم در ۱۴۰۰ کاندیدا نداشته باشیم؟!‌ این امکان ندارد!

وی تصریح کرد: "قطعاً نخبگان و جوانان جریان اصلاحات اجازه نمی‌دهند که این جریان بدون کاندیدای اصلاح‌طلب وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شود. با این حال این‌که چه کسی کاندیدای ما خواهد بود و با چه مکانیزمی جلو می‌رویم، هنوز مشخص نیست. این را مطمئن باشید خاستگاه سیاسی افراد با برخی هم‌نشینی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ افکار عمومی بسیار هوشمند است."

سخنان عارف کنایه ای مستقیم به لاریجانی دارد، او در این جمله که " خاستگاه سیاسی افراد با برخی هم‌نشینی‌ها تغییر نخواهد کرد " به لاریجانی این پیغام را داده که بداند به راحتی نمی تواند نامزد اصلاح طلبان شود.

این در حالی است که بسیاری از چهره های اصلاح طلب نیز قبلا درباره احتمال نامزد شدن لاریجانی از سوی اصلاح طلبان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده به شدت اعتراض کرده بودند و مخالفت خود را نشان دادند.

اصلاح طلبان بارها اعلام کرده اند که در انتخابات آینده می خواهد نامزدی مستقل داشته باشند تا بتوانند ریاست جمهوری را در اختیار بگیرند، به همین دلیل است که پس از انتخاب شدن روحانی با اینکه تمام قد از او دفاع کرده بودند انتقادات را شروع کردند تا خط خود را از دولت جدا کنند زیرا عملکرد دولت به پای آنها نوشته خواهد شد.

اصلاح طلبان سعی دارند با طلاق سیاسی از روحانی و جریان معتدل خود را نه در قامت پاسخگویی بلکه منتقد نشان دهند.

در هر صورت به نظر می رسد اختلافات در میان اصلاح طلبان به ویژه کارگزارانی ها و لیبرال های این جریان در آینده بیشتر خواهد شد و هر روز که به سال 1400 نزدیک تر می شویم مطمئنا اظهار نظرهای صریح تر و اختلافات عیان تر خواهد شد.